Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:07:26 GMT

65 موقوفه مربوط به حوزه‌های علمیه در زنجان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۴۲۶۴

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان دیروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در نشست یاوران وقف که با مدیران حوزه‌های علمیه زنجان در محل این اداره کل تشکیل شد، اظهار کرد: در گذشته موقوفاتی از سوی علما، بزرگان و خیّرین نسبت به حوزه‌های علمیه صورت گرفته که امروزه نیز از برکات آنها برخوردار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره بر ضرورت تبلیغ و ترویج در زمینه موقوفات جدید و موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه در جامعه کنونی، افزود: برای اینکه حوزه‌های علمیه بتوانند استقلال خود را حفظ کرده و طلاب با فراغ بال در زمینه مسائل و مباحث دینی و حوزوی به مطالعه و پژوهش بپردازند ایجاد درآمدهای پایدار برای حوزه‌های علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است.
حجت‌الاسلام جنتی با بیان اینکه در حال حاضر 65 موقوفه مربوط به حوزه‌های علمیه در سطح استان زنجان اعم از متصرفی و غیرمتصرفی وجود دارد، گفت: تولیت موقوفات متصرفی با اداره اوقاف و تولیت موقوفات غیرمتصرفی با فرد یا افرادی است که از سوی واقف مشخص شده است.
وی افزود: 43 موقوفه در زنجان، 9 موقوفه در ابهر، 8 موقوفه در خدابنده، 2 موقوفه در خرم‌دره و یک موقوفه نیز در ایجرود وجود دارد و شهرستان‌های طارم و ماهنشان موقوفه‌ای در رابطه با حوزه علمیه ندارند ضمن اینکه در شهرستان طارم حوزه علمیه نیز وجود ندارد ضروری است دست‌اندرکاران امر علاوه بر ایجاد شعب جدید حوزه‌های علمیه، در زمینه ترویج وقف مرتبط با حوزه‌ نیز اهتمام داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: هر کدام از این موقوفات دارای رقباتی هستند که این تعداد در شهرستان زنجان 1318، ابهر 203، خدابنده 11000، ایجرود 55 و خرم‌دره 2 رقبه است.
حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد درآمد موقوفات بر اساس نیت واقفین است، گفت: طی سال گذشته از محل درآمد موقوفات 189 میلیون تومان برای حوزه‌های علمیه استان هزینه شده که این مبلغ به صورت تقریبی 11 میلیون و 900 هزار تومان در زنجان، 4 میلیون و 800 هزار تومان در ابهر و 172 میلیون تومان در خدابنده بوده که بر اساس نیت واقفین صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده به صورت 6 دانگ موقوفه است، تاکید کرد: با توجه به اینکه در سطح استان رقبات عمدتا کشاورزی بوده و یا در صورت تجاری بودن سرقفلی آنها واگذار شده است باعث درآمد کم این رقبات است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟