Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@13:42:21 GMT

دولت درصدد اصلاح مصوبه مبادلات مرزی به نفع مردم است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۴۳۷۳

دولت درصدد اصلاح مصوبه مبادلات مرزی به نفع مردم است

خبرگزاری شبستان: استاندار کردستان از اراده دولت برای اصلاح مصوبه مبادلات مرزی در راستای تامین منافع مردم سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشستی با کسبه، بازاریان و تجار شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان و جمعی از روحانیون و معتمدین این شهرستانها با بیان اینکه من خود را از همین مردم و موظف به پیگیری وحل مشکلات آنان می دانم، گفت: سیستمی که برای ساماندهی مبادلات مرزی طراحی شده است دارای نواقصی است و من بیش از پنج ماه در برابر اجرای آن ایستادگی کردم و هم اکنون دولت پذیرفته که آن مصوبه را به نفع مردم اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اصلاح این مصوبه موفقیت بزرگی برای مردم مناطق مرزی به شمار می رود افزود: کردستان از مجموعه ای از محرومیت ها رنج می برد و دغدغه اصلی من تلاش برای بهبود معیشت مرزنشینان بوده است.

مرادنیا به برگزاری مجدد جلسه ای در شنبه آینده در تهران و با حضور مسئولان برای پیدا کردن راه حلی منطقی و منصفانه برای ساماندهی مبادلات در بازارچه های مرزی اشاره کرد و افزود: به یقین یکی از مسایل مهم موضوع اعمال تخفیف های مناسب گمرکی است که تا این لحظه تخفیف ۲۰ درصدی قطعی است و تلاش می کنیم این تخفیف افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان از دیگر مسایل مهم و مطرح شده با مسئولان و تصمیم گیران کشوری را رفع محدودیت از کالاهای وارداتی دانست و اظهار داشت: معتقدیم که در کشور باید از یک قانون واحد تبعیت شود و همچنان واردات کالاهای دارای نمایندگی در کشور بتواند از بازارچه های مرزی استان وارد کشور شود.

مرادنیا با اذعان به اینکه خود را همواره خادم مردم می دانم و تلاش می‌کنم حداکثر امتیاز ممکن برای مردم مناطق مرزی را از مجاری قانونی کسب کنم از کسبه و بازاریان خواست با پرهیز از حاشیه به کار و امور روزمره خود بپردازند و از تشدید نگاه امنیتی به استان پرهیز کنند.

وی مردم مناطق مرزی کردستان را مردمانی دارای سابقه درخشان در دفاع از کشور و نظام توصیف کرد و گفت: از معتمدین و روحانیون میخواهم فضا را تلطیف و در جهت کمک به استان با مسئولان همراهی و همدلی نشان دهند.

مقام عالی دولت در کردستان در ادامه سخنان خود مرزنشینان را به استفاده از تسهیلات دولتی کم بهره برای ایجاد شغل و رونق تولید فراخواند و گفت: وابستگی کامل به مراودات مرزی یک آسیب است و باید با گذر زمان میزان وابستگی به مرز کم شود.

وی از اجرای کارهای زیربنایی و مهم برای آینده استان نیز سخن به میان آورد و گفت: موضوعاتی همچون پیگیری منطقه آزاد، تخصیص منصفانه آب استان و راه آهن از جمله موارد قابل اعتنا برای توسعه استان است.

مرادنیا اضافه کرد: در سالجاری نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای برای ساماندهی و تامین زیرساخت های بازارچه های مرزی اعتبار گذاشته شده است و همچنین برای منطقه ویژه اقتصادی بانه سه میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن مسجد سبک زندگی اسلامی قرآن کریم اردبیل شیراز دولت سعدی جشنواره جهانی فیلم فجر بانه و سقز نشست با کسبه و بازاریان استاندار کردستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر

فرمانده مرزبانی استان کردستان، گفت: مرزبان هنگ مرزی در درگیری با یکی از عناصر گروهک معاند در "هنگه ژال" بانه به شهادت رسید. - اخبار استانها -

سردار محمدعارف سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، از جزئیات جدیدی از شهادت مرزبان "هنگ ژال" بانه خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و مراقبت از نوار مرز، با گروهک معاند درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند. 

وی افزود: با مقاومت کم‌نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی، ضمن دفع حمله این جنایتکاران از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بعمل آمد که اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه جهت دستگیری آنان ادامه دارد. 

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در این درگیری سرباز وظیفه "فرزین بلیان" با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و به شدت مجروح شد که اقدامات پزشکی اولیه و تلاش برای احیا مؤثر وقاع نشد و این مرزبان دلاور و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

وی عنوان کرد: علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به بیمارستان شهرستان بانه منتقل شدند. 

سپهری با بیان اینکه شهید بلیان مجرد و اهل شهرستان کرمانشاه بود، بیان کرد: افراد ناشناس عضو گروهک‌های معاند بودند، البته بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی و زمان و محل تشییع شهید، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، تصریح کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع کرده و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد. 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • شهادت یک سرباز وطیفه مرزبان در کردستان
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس