Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@22:00:25 GMT

امنیت شغلی مهم‌تر معیشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۵۰۰۰

امنیت شغلی مهم‌تر معیشت

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: معیشت و امنیت شغلی کارگران وابسته به هم است و اگر کارگری امنیت شغلی نداشته باشد معیشت هم ندارد.

فتح اله بیات، با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه کارگری بحث امنیت شغلی است که حتی از معیشت هم واجب‌تر است و اگر کارگر در کاری مشغول شود و نداند که کارفرما او را نگه می‌دارد یا اخراج می‌کند، آرامش فکری او به هم می‌ریزد و معیشت او به مخاطره می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی قراردادهای موقت و سفید امضا را به زیان کارگران دانست و افزود: امروز قراردادهای یکماهه و سه ماهه و تسویه حسابهای سفید امضا به معضل بزرگی برای کارگران تبدیل شده و از کارگران سفته می‌گیرند و همه شرایط را مهیا می‌کنند تا کارگران را به راحتی از مجموعه حذف کنند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه قراردادهای موقت قدرت چانه‌زنی را از نمایندگان کارگری گرفته است، افزود: متاسفانه نمایندگان کارگری در هیات‌های حل اختلاف و تشخیص قدرت دفاع از حقوق کارگران را ندارند و به دلیل داشتن قراردادهای موقت و ترس از اخراج کارفرما نمی‌توانند مدافع حقوق همنوعان خود باشند.

بیات بیش از ۹۵ درصد قراردادها در کشور را موقتی دانست و تصریح کرد: اگر بهره‌وری نیروی کار پایین آمده و کیفیت محصولات تولیدی کاهش یافته و تولید رقابت‌پذیر نیست، دلیل عمده اش این است که کارگر از وضعیت شغلی خود راضی نیست و دغدغه هر لحظه بیکار شدن را دارد.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری اگر امروز تولیدات داخلی بعد از سالها قادر به رقابت نیست و بنجل‌ترین کالاهای خارجی وارد کشور و جایگزین تولید داخل می‌شود و تولید کننده داخلی توان صادرات ندارد، باید به دقت بررسی و ریشه‌یابی و موانع آن برطرف شود.

فعالان کارگری بیش از ۹۵ درصد قراردادها در کشور را موقتی و کوتاه مدت می‌دانند و معتقدند کارفرمایان حتی در کارهای با ماهیت مستمر و دائم هم با کارگران قرارداد موقت می‌بندند.

ساماندهی قراردادهای کار و اصلاح تبصره‌های یک و دو ماده ۷ قانون کار از دیرباز مورد تاکید جامعه کارگری بوده و مقامات کارگری همواره از وزارت کار خواسته‌اند که آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار را که از سال ۱۳۶۹ تاکنون بلاتکلیف مانده به جهت شفاف‌سازی و تفکیک مشاغل دائم از موقت، تدوین کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارگران معیشت امنیت شغلی دستمزد کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، 

دیگر خبرها

  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم