Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای مشوق‌های بیمه کارفرمایی گفت: کارفرمایان با به کارگیری نیروهای جدید با شرایطی از مزایایی چون معافیت از حق بیمه(دو سال) برخوردار می‌شوند.

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در نشست خبری با اشاره به بودجه سال 97 این سازمان گفت: علت تاخیر بودجه سازمان تامین اجتماعی این بود که بودجه  سازمان به مقدار معناداری با تعیین حقوق و دستمزد مرتبط است،چون درآمدهای حق بیمه، اصلی ترین درآمد سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا حقوق و دستمزد به طور کامل مشخص نباشد هم منابع و هم مصارف سازمان قابل تبدیل نیست.

 

وی با بیان اینکه رقم بودجه سازمان تامین اجتماعی هم از حیث منابع و هم از حیث مصارف 98 هزار و 661 میلیارد تومان است، بیان کرد: در این بودجه بابت تعهدات قانونی سازمان که شامل مستمری و تعهدات کوتاه می باشد، مبلغ 63 هزار و 714 میلیارد تومان و برای هزینه های درمان سازمان نیز 20 هزار و 956 میلیارد تومان پیش بینی شده است. مبلغ باقیمانده نیز صرف هزینه های سرمایه گذار و هزینه های پشتیبانی و پروژه های عمرانی خواهد شد.

 

نوربخش اظهار کرد: رقم درمان 9.27 درآمدهای حق بیمه سازمان تامین اجتماعی است. طبق قانون سازمان تامین اجتماعی تخصیص بودجه سال 97 کل کشور به بخش درمان سازمان اختصاص می یابد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بودجه سازمان در سه قسمت تنظیم می شود، اذعان کرد: یکی ارقام بودجه و دیگری پروژه های عملیاتی سازمان است. ما سال سوم، برنامه پنج ساله سازمان که در سه سال پیش تصویب شد را در سال 97 اجرا خواهیم کرد لذا در آنجا بیش از 120 پروژه عملیاتی پیش بینی شده است که این هم یکی از مزایای بودجه سازمان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخش سوم ،همه تبصره های بودجه سازمان تامین اجتماعی است که در پنج بخش درمان، بیمه ای، اقتصادی و It تنظیم شده است.

 

نوربخش در ادامه افزود: در رابطه با افزایش مستمری و مستمری بگیران که یکی از پیش بینی های بودجه  است برای حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران 19.5 درصد پیش بینی شده و برای سایر سطوح طبق 96 قانون سازمان تامین اجتماعی بعد از تعیین حقوق و دستمزدی که هفته گذشته در هیئت وزیران پیش بینی شد سازمان باید پیشنهادی را از سوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به هیئت وزیران تقدیم کند که بعد از تصویب قابل اجرا خواهد بود، عملیات کارشناسی آن به پایان رسیده است و بعد از نهایی شدن امیدواریم هفته آینده تقدیم هیئت وزیران شود.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری گفت: سازمان تامین اجتماعی هم در طرف عرضه و هم در طرف تقاضا می کند می تواند نقش موثری در رونق فضای کسب و کار داشته باشد. در طرف عرضه با حمایت از کارفرمایانی که تولیدات داخل دارند، یک بسته حمایتی در سازمان از ابتدای امسال تصویب و تنظیم شده است که انشاءالله شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

 

وی با اشاره به بخشودگی جرایم کارفرمایان اظهار کرد: این امر نقش بسیار موثری در کاهش هزینه های مالی و دغدغه های تولید کارفرمایان خواهد داشت. ما این پیشنهاد را به هیئت وزیران ارایه کردیم و در جلسه فردا بررسی خواهد شد.

 

وی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای مشوق‌های بیمه کارفرمایی گفت: کارفرمایان با به کارگیری نیروهای جدید با شرایطی از مزایایی چون معافیت از حق بیمه(دو سال) برخوردار می‌شوند. شرایطی همچون حداکثر سن باید ۳۴ سال باشد. عدم سابقه بیمه‌ای بیش از یکسال قبل از ثبت‌نام داشته باشد. سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت نام در مراکز کاریابی مجاز است و کارگاه باید دارای کد بیمه کارگاهی و حداقل دو نفر تحت پوشش باشد یعنی کارگاه فعال باشد و مدت اعتبار این طرح نیز دو سال است.

 

نوربخش با اشاره به طرح بخشودگی جرایم گفت: امسال آمادگی داریم حق بیمه‌های کار فرمایی معوق را به صورت درازمدت و به صورت ۴۵ قسط تقسیط کنیم.

 

وی اظهار کرد: حداکثر سن بیمه شده 34 سال باشد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین عدم سابقه بیمه پردازی بیش از یک سال، سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت نام در کاریابی های رسمی باشند.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: کارگاهی که فرد در آن مشغول به کار است باید فعال و دارای کد رهگیری تامین اجتماعی باشد. به ازای هر دو نفر بیمه شده شاغل در کارگاه یک نفر نیروی جدید واجدالشرایط می تواند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به بازرسی از دفاتر قانونی تصریح کرد: طبق مواد 37، 41 و 48 قانون سازمان تامین اجتماعی سازمان موظف است نسبت به بازرسی از دفاتر قانونی در کارگاه ها و بنگاه های فعال اقدام کند، هیچ محدودیت زمانی هم در این قانون ذکر نشده است ولی به دلیل حمایت از تولید و کاهش دغدغه کارفرمایان این مسئله را ما امسال محدود به یک سال کردیم یعنی به عقب برنمی گردیم.

 

وی با اشاره به حذف خرید و فروش تصریح کرد: این مسئله در سال قبل هم ابلاغ شده بود، امسال هم ادامه دارد؛ این امر یکی از مشکلاتی بود که کارفرمایان در بازرسی از دفاتر قانونی داشتند که تداوم خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اجرای طرح های پژوهشی افزود: فناوری و نوآوری یکی از زیرساخت های تولید کالای داخلی در کشور است. با بخشنامه ای که تدوین کردیم طرح های پژوهشی از پرداخت حق بیمه خارج شدند.

 

نوربخش اظهار کرد: هدفمند کردن منابع سازمان در راستای پوشش افراد و کارگاه هایی است که تحت پوشش بودند. بعضی از اقشار و صنوف با پرداخت سهم کارفرما از طرف دولت بیمه هستند، اینها را در پروتکل هایی ضابطه مند کردیم و تسهیلاتی قرار دادیم که به نحو بهتری انجام شود.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن مسجد سبک زندگی اسلامی قرآن کریم شیراز اردبیل دولت آذربایجان شرقی حسن روحانی بخشودگی جرایم کار فرمایان نور بخش تامین اجتماعی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو

حسین رنجبران در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداختی به داروخانه ها گفت: سازمان بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد است، این سازمان مطالبات داروخانه ها را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت نموده است، در قالب مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی پرداختی تا دی ماه سال گذشته توسط سازمان هدفمندی انجام شد و تنها دو ماه باقی مانده است که سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته این منابع را به سازمان های بیمه گر تخصیص داد، لذا درتلاش هستیم مطالبات دو ماهه باقی مانده از سال گذشته طی چند روز آینده با همکاری سازمان هدفمندی پرداخت شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات فروردین ماه سال جاری سهم سازمان نیز در حال انجام است.

رنجبران در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی، تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته سازمان هدفمندی پرداختی ها را انجام می دهد، این در حالی است که تا قبل از آن سازمان های بیمه گر به مدت یک سال این کار را انجام می دادند؛.خوشبختانه سازمان بیمه سلامت، یک سال در پرداخت منظم ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سازمان برنامه و بودجه همکاری مناسب داشت و همواره داروسازان، تقدیر وتشکر در پرداختی منظم در آن مقطع از دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه سلامت داشته اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی بر عهده چند مجموعه بوده و مشکلاتی برای داروسازان و شرکت های دارویی ایجاد شده است، لذا پیشنهاد می شود اگر این مساله به روال گذشته برگشته و با نظارت دقیق سازمان برنامه و بودجه باشد؛ می توان از ایجاد مشکل برای پزشکان داروساز، جلوگیری و رضایتمندی بیمه شدگان در دریافت خدمات را افزایش داد.

کد خبر 6092736 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی