Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@12:35:03 GMT

معوقات سال 96 خانواده های ایثارگران امسال پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۷۴۳۷

معوقات سال 96 خانواده های ایثارگران امسال پرداخت می شود

عبدالله مرتضوی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت جانبازان شهر دماوند در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شهرستان های استان تهران 8802 شهید و 24هزار و 172 جانباز تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
وی با بیان اینکه شعار امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران « اشتغال و درمان » جانبازان نام گرفته است، بیان کرد: با توجه به برنامه های این نهاد و میزان منابع موجود، فراهم سازی زمینه اشتغال ایثارگران و درمان آنان، در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : نرخ بیکاری در کشور 12.5درصد است که این میزان در بین جانبازان و ایثاگران 4.5 درصد می باشد و با توجه به قانون خدمات جامع ایثارگران، جانبازان تحت پوشش با استفاده از ظرفیت هایی که در اختیار داریم و قانون استخدام ایثارگران که حداقل 25% از سهمیه استخدام دستگاه های دولتی مختص آنان است، می توانند از این ظرفیت موجود استفاده کنند.
مرتضوی گفت: جامعه ایثارگری ما همانند سایر اقشار جامعه در تمام زمینه ها تخصص دارند و در تمام زمینه ها تحصیل کرده اند و بخشی از آنان نخبه و کار آفرینی هستند که نیازی به خدمات نداشته و علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود، زمینه اشتغال برای دیگران را نیز فراهم می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های استان تهران تصریح کرد : سایر افراد نیز با توجه به سهمیه استخدام نهادها همچون آموزش و پرورش، وزارت نفت و سایر وزارت خانه ها میتوانند از این ظرفیت های قانونی استفاده کنند.
وی اظهارداشت : بر اساس برنامه کلی دولت که برای سال جاری ایجاد یک میلیون شغل پیش بینی شده است، سهمیه ایثارگران در سطح کشور 250 هزار شغل است که 4 درصد از آن به ایثارگران شهرستان های استان تهران اختصاص دارد که توزیع مشاغل با توجه به پتانسیل های هر شهرستان متفاوت است.
این مقام مسئول در خصوص تعداد شهدا جانبازان، آزادگان شهرستان دماوند اظهار کرد: شهرستان دماوند دارای 825 جانباز است که 22 درصد از جانبازان شهرستان های استان تهران را تشکیل می‌دهد؛ همچنین این شهرستان 356 شهید، 51 آزاده، 35 شهید مدافع حرم و 29 نخبه و 2 کار آفرین برتر دارد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران افزود : 496 دانشجوی شاهد در دماوند در هشت دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و 55 گلزار شهدا و 313 مزار شهید در سطح شهرستان وجود دارد که فقط 2 گلزار ساماندهی نشده است.
وی در خصوص بحث درمان ایثارگران بیان کرد: درمان به صورت کلی از طریق بیمه های پایه و تکمیلی که در حال انجام است و در شهرستان دماوند 873 نفر بیمه پایه و 1911 نفر بیمه تکمیلی هستند و در استان تهران 70 هزار و 534 هزار نفر بیمه تکمیلی و 33 هزار و 762 نفر بیمه پایه هستند.
همچنین حسین عبدالله اشرفی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در خصوص برگزاری آیین گرامیداشت و تجلیل از جانبازان بیان کرد: امسال با توجه به تعداد جمعیت جانبازان و در راستای تکریم آنان، تمامی شهرهای شهرستان دماوند طی مراسمی از جانبازان کل شهرستان توسط شهرداری ها تقدیر شدند.
وی ادامه داد: درمان جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و دارای بیمه، به طور رایگان انجام می شود و یکی از اقدامات دیگر حق پرستاری است و به والدین شهدا که نیازمند پرستار باشند پرداخت می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه طرح علمداران نیز در شهرستان انجام شد، گفت: طبق سهمیه ای که برای شهرستان دماوند پیش بینی شده است،اگر هر نهادی اعلام جذب نیرو داشته باشد جانبازان بر اساس میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی مشغول بکار می شوند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بنیاد شهید جامعه خانواده شمیرانات موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

در این مراسم که روز جمعه، ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد، به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگرِ مشمولِ ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی مسکن، زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدامِ ابتکاری در سطح استانی بود، مصوبه‌ی پنجمین جلسه‌ی کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی هفت هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزارو ۵۰۰ ایثارگر دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته در مجموع نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده هفت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده‌اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه های تابعه‌ی وزارت راه و شهرسازی در استان، تامین مسکن همه‌ی ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی افزود: قانون، تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی