Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی برای شرکت و سخنرانی در نهمین نشست امنیتی که با حضور مسئولان عالی پنج قاره جهان در روسیه برگزار می شود تهران را به مقصد سوچی ترک کرد. 

به گزاش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش ازظهر امروز (سه‌شنبه) برای شرکت و سخنرانی در نهمین نشست امنیتی که با حضور مسئولان عالی پنج قاره جهان در روسیه برگزار می شود تهران را به مقصد سوچی ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از ترک تهران در گفتگو با خبرنگاران به سوالات مختلف آنها در مورد موضوعات سیاسی، امنیتی و منطقه ای پاسخ گفت.

شمخانی در این نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون ملاقات غیر منتظره فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با وی و گفتگوهای انجام شده پیرامون واکنش های ایران به حمله رژیم شرور صهیونیستی به پایگاه تی 4 در سوریه که به شهادت چند نفر از اتباع ایرانی منجر شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هزینه های قابل ملاحظه ای را به منظور ایجاد ثبات منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم تکفیری پرداخته است و از این رو نمی تواند در برابر افزایش نگران کننده اقدامات بی ثبات کننده آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی هم پیمانان منطقه‌ای آنها بی تفاوت باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه که به درخواست دولت قانونی این کشور انجام شده با هدف مقابله با تهدید فراگیر تروریسم صورت گرفته و اثر تعیین کننده ای بر شکست این جریان در منطقه داشته است.

وی افزود: زمانی که رژیمی به خود حق می دهد تا در اقدامی برنامه ریزی شده ضمن تجاوز به حریم هوایی کشوری دیگر نیروهای مقابله کننده با تروریسم را هدف قرار دهد به طور قطع باید به تبعات آن و واکنش های متقابل نیز فکر کرده باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: تنبیه متجاوز قطعی است اما طبیعتاً زمان، مکان و نحوه پاسخگویی به این اقدام شرورانه در اختیار و اراده جمهوری اسلامی خواهد بود.

شمخانی خاطرنشان ساخت: اگر رژیم صهیونیستی هنوز متوجه پایان یافتن دوره بزن و در رو و اجرای نمایش های قلدرمابانه برای ایجاد رعب و وحشت نشده باید هزینه های این نفهمی را نیز پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون احتمال خروج ایران از ان پی تی در واکنش به اقدامات رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام اظهار داشت: هدف اصلی از طراحی و اجرای ساز و کارهای حقوقی و قراردادهای بین المللی ، ایجاد ثبات و امنیت در جامعه بین المللی و جلوگیری از اقدامات یکجانبه کشورهای به ظاهر قدرتمند است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدامات برخی کشورهای مدعی پیروی از قوانین و مقررات بین المللی و بی تفاوتی و استنکاف آنان نسبت به اجرای تعهدات قانونی خود افزود: در معاهده ان پی تی حق خروج از این معاهده برای همه اعضاء در صورت به مخاطره افتادن منافعشان پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: زمانی که توافقات بین المللی بدلیل رفتارهای غیر قانونی کشورهای مدعی کارکردش را از دست می دهد دلیلی برای متعهد ماندن سایر کشورها باقی نمی ماند.

نماینده مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که خواستار توضیح بیشتر در خصوص گزینه‌های هسته ای غیر قابل پیش بینی مطرح شده در اظهارات اخیر رییس جمهورایران شده بود اظهار داشت: صنعت صلح ‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و مبتنی بر ظرفیت های دانشی و فناوری داخلی بوده و از این رو امکان بهره گیری از ابتکارات متعدد و متنوع را برای دست اندرکاران فراهم کرده است.

وی افزود: دستورالعمل های جامعی برای فعال سازی ظرفیت های حوزه هسته ای به سازمان انرژی اتمی ابلاغ گردیده که متناسب با اقتضائاتی که در آینده می‌تواند پیش روی ما قرار بگیرد در زمان مناسب در قالب سناریوهای عملیاتی اجرا خواهد شد. همانطور که رئیس جمهور محترم اشاره کردند بخشی از این اقدامات ابتکاری، مواردی هستند که طرف مقابل حتی فکر آن را هم نمی کند.

برآورد ایران ازاحتمال موفقیت سفر مکرون رئیس جمهور فرانسه و مرکل صدر اعظم آلمان به آمریکا برای گفتگو با رئیس جمهور این کشور که با هدف متقاعد کردن وی برای پایبندی به تعهدات آمریکا در برجام انجام می شود سوال دیگری بود که شمخانی در پاسخ به آن گفت: ما از تلاش اتحادیه اروپایی به عنوان یکی از طرف های مذاکره کننده در برجام به منظور حفظ این قرارداد بین المللی استقبال می کنیم و آن را اقدامی حرفه ای در دفاع از مسیر دیپلماسی و منطق گفتگو می دانیم اما اگر اروپا با اشتباه راهبردی، تسلیم باج خواهی امریکا شده و برای جلب نظر ترامپ وارد حوزه های خطوط قرمز ایران شود به طور قطع بازنده اصلی این روند خواهد بود.

شمخانی خاطرنشان ساخت برجام یک قرارداد یکپارچه است و هر گونه تغییر و اصلاح آن و یا عدم اجرای کامل تعهدات ، به معنی فروپاشی ارکان آن بوده و با نابودی برجام تفاوتی ندارد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

به گزارش جام جم آنلاین، در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های 2 کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی امروز با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

بنا بر اعلام نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، در این اجلاس،‌ دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ۱۰۶ کشور جهان حضور داشتند.

در اجلاس سن‌ پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین «تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)» ، «حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی»، «همکاری های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی» و «مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی» برگزار شد.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته ای نیز برپا شده بود.

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ