Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:49:48 GMT

60 طرح بهداشتی در همدان بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۸۸۸۵

60 طرح بهداشتی در همدان بهره برداری شد

همدان - ایرنا - همزمان با هفته سلامت 60 طرح بهداشتی روز سه شنبه با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار همدان و جمعی از مسئولان به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح ها 330 میلیارد ریال هزینه شده است و 14 هزار و 350 مترمربع به فضای بهداشتی همدان اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید حبیب الله موسوی بهار یادآوری کرد: اجرای 310 طرح بهداشتی و درمانی در راستای برنامه طرح تحول سلامت در تفاهم سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری و علوم پزشکی آغاز شد که زیر ساخت های بهداشتی این استان را متحول کرد.
وی با بیان اینکه بهسازی و مقاوم سازی ابنیه طرح های بهداشتی کار بزرگی بود یادآوری کرد: 116 طرح حوزه بهداشت و درمان اواخر سال گذشته با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.
موسوی بهار اضافه کرد: هفته سلامت امسال و در این آیین 60 طرح بهره برداری شد و 70 طرح بهداشتی نیز در دست اجرا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: شعار هفته سلامت امسال 'سلامت برای همه در همه جا' است، با این وجود دانشگاه علوم پزشکی ادامه دهنده سیاست ها و شعارهای بهداشتی سال های قبل نیز است.
موسوی بهار افزود: فعالیت هایی که برای کاهش هزینه های اجتماعی و اقتصادی بیماری موثر است در اولویت قرار دارد و اصل اساسی برای حفظ سلامتی فردی و اجتماعی 'خود مراقبتی' است.
وی اضافه کرد: مراجعه به مراکز بهداشتی و تشخیص زود هنگام بیماری طول عمر انسان را بیشتر می کند و موجب حفظ سلامتی افراد می شود.
وی با بیان اینکه انقلاب در حوزه بهداشت رخ داده است اظهار کرد: با توجه به پیام های بهداشتی افزایش سالانه 20 درصد فعالیت های فیزیکی با رویکرد تلاش برای کاهش وزن، کنترل تغذیه، دوری از دخانیات و سیگار و خودمراقبتی در دستور کار است.
وی اصلاح فرهنگ ترافیکی را بسیار مهم و ضروری دانست و بیان کرد: هر ساله هزینه بالایی به خاطر حوادث ترافیکی به جامعه تحمیل می شود در حالیکه باید از سرمایه ها برای رشد و پیشرفت جامعه بهره گرفت.

***نظام سلامت هزینه درمان بیماران را کاهش داد
استاندار همدان نیز در این آیین گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه درمان بیماران را کاهش داد و بیماران و همراهان آنها دیگر دغدغه ای برای تامین هزینه درمان ندارند.
محمدناصر نیکبخت بیان کرد: نظام سلامت در کشور خوش درخشید و می توان این طرح را یکی از بهترین تصمیم های دولت برای ارایه خدمت به مردم دانست.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، دولت تدبیر و امید ماموریت اصلی خود را عملی کرده و خدمات شایسته ای به مردم ارایه داد.
استاندار همدان یادآوری کرد: طبق قانون اساسی دولت مکلف به تامین سلامت جامعه است به گونه ای که بیمار و همراهان آنها هنگام مراجعه برای درمان دغدغه تامین هزینه نداشته باشند.
نیکبخت ادامه داد: در سال های قبل و بعد از انقلاب این دغدغه رفع نشده بود اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم این مشکل به طور کامل رفع شد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح میزان پرداختی از جیب مردم به کمتر از 6 درصد رسیده است، اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح نظام سلامت، پزشکان در دورترین نقاط استان همدان حضور یافته و به شهروندان خدمات ارائه می دهند.
استاندار همدان گفت: در همین ارتباط هتلینیگ بیمارستان ها و امکانات مورد نیاز برای بهداشت و درمان بیماران و مراجعه کنندگان نیز در همدان به خوبی فراهم شده است.
نیکبخت اضافه کرد: یکی از مصادیق شعار جهانی 'سلامت برای همه و در همه جا' فعالیت های صورت گرفته توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ چراکه با تدبیر وی و حمایت رئیس جمهوری دورترین نقاط کشور نیز به تجهیزات پزشکی مجهز شدند.
وی با عنوان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند جسارت بود، افزود: وزیر بهداشت موانع پیش روی این طرح را با جسارت و شهامت رفع کرد تا جایی که همه مردم و نمایندگان آنها در خانه ملت قدردان تلاش های این وزیر هستند.
وی بیان کرد: استان همدان نیز تکلیف خود را در زمینه طرح تحول نظام سلامت به خوبی انجام داد که این توفیق ماحصل مدیریت مناسب رئیس دانشگاه علوم پزشکی و و دکتر جالا الدین امیری معاون بهداشتی این مرکز است.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان هفته سلامت طرح تحول سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در فروشگاه زنجیره‌ای آبادان، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده و برخورد با آن با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در این بازدید فروشگاه یادشده به علت رعایت نشدن موازین بهداشتی پلمب شد.

وی نسبت به برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر بیندازند تاکید و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گیرند یا اینکه به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

کد خبر 6089919

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی