Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:03:45 GMT

17 طرح بهداشتی در ملایر بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۲۶۱

17 طرح بهداشتی در ملایر بهره برداری شد

همدان- ایرنا- 17 طرح بهداشتی با اعتباری افزون بر 68 میلیارد و 100 میلیون ریال همزمان با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همدان، به صورت ویدئو کنفرانس در ملایر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آباد شاملو ملایر افزود: پس از امنیت، ارایه خدمات سلامت به مردم مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید بود که به خوبی در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالعظیم رضایی بهسازی و ارتقای مراکز بهداشتی و درمانی برای ارایه خدمات بهتر و با کیفیت تر به مردم را خدمتی دیگر از دولت تدبیر و امید برشمرد و بیان کرد: تاکنون 700 میلیارد ریال اعتبار از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت در ملایر هزینه شده است.
وی گفت: از محل اجرای این طرح 330 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت و خانه های زیست در قالب 65 طرح به این شهرستان اختصاص یافت.
رضایی ادامه داد: تاکنون از این تعداد طرح بهداشتی، 22 طرح هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسید و 17 طرح آن نیز امروز همزمان با 60 طرح بهداشتی استان همدان افتتاح شد.
وی بیان کرد: این طرح ها شامل 6 مرکز خدمات جامعه سلامت، پنج خانه بهداشت و 6 خانه زیست است که با افتتاح این طرح ها در مجموع پنج هزار و 540 مترمربع به فضای بهداشتی این شهرستان اضافه شد.
فرماندار ویژه ملایر خدمات ارایه شده در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم توسط دولت تدبیر و امید را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در شرایط سخت اقتصادی هستیم، دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت انجام داد که کمتر شاهد چنین طرح هایی از نظر کمی و کیفی در این حوزه بودیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این آیین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در 6 محور اساسی، تحول به معنای واقعی در کشور رخ داد و هم اکنون این طرح وارد چهارمین سال اجرای خود شده است.
محسن ترکاشوند بیان کرد: از محل اجرای این طرح 330 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و نوسازی 20 مرکز خدمات جامع سلامت، 27 خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی و 18 خانه زیست با 14 هزار مترمربع زیربنا اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از مراکز و خانه های بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت این شهرستان نوسازی شده است، ادامه داد: از 101 خانه بهداشت در ملایر 27 خانه بهداشت به طور کامل بازسازی و 2 پایگاه جدید در شهر ملایر احداث شد.
ترکاشوند اظهار کرد: علاوه بر این از 27 مرکز خدمات جامع سلامت ملایر، 20 مرکز به طور بازسازی شد و تاکنون 230 میلیارد ریال از محل 330 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و بهسازی طرح های بهداشتی ملایر هزینه شد.
وی ابراز امیدواری کرد: تا هفته دولت امسال طرح های بهداشتی باقیمانده نیز به اتمام برسد و مردم در سطح روستاها و بخش ها بتوانند از خدمات این طرح های بهداشتی بهره مند شوند.
ترکاشوند درباره مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آباد شاملو از توابع بخش جوکار ملایر نیز گفت: این مرکز با مساحت 535 مترمربع با اعتباری بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون ریال در مدت 14 ماه احداث شد.
وی یادآور شد: با بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آبادشاملو برای 2 تن به صورت مستقیم و 22 تن به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، با اجرای مرکز خدمات جامع سلامت روستای حسین آباد شاملو چهار هزار و 700 تن زیر پوشش این مرکز قرار می گیرند و تعداد 6 روستا نیز از خدمات این مرکز بهره مند می شوند.
ملایر دارای 101 خانه بهداشت و 27 مرکز خدمات جامع سلامت است.
7528/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح بهداشتي مركز جامع سلامت شبكه بهداشت و درمان ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سیدمعلمی، از آغاز پویش سه روزه سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» خبر داد و افزود: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی متنوع در خصوص سلامتی دهان و دندان در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان و دندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند تأثیراتی در بیماری‌های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند برای دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند.

سیدمعلمی با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آنها می‌تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین، توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری‌ها می‌پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می‌کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه‌ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می‌شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان و دندان پرداخته می‌شود که چه کمک‌هایی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، با بیان اینکه خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

کد خبر 6097978 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین