Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:28:13 GMT

پیش نویس ابزارهای مالی اجرای طرح بازآفرینی شهری تهیه شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۴۳۹

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: « هوشنگ عشایری» روز سه شنبه گفت: این پیش نویس در کارگروه مربوطه در 21 بند تنظیم و تدوین شده و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: پیش‌نویس ابزارهای مالی و حقوقی برنامه‌ ملی بازآفرینی شهری در سه بخش طرح‌های بازآفرینی شهری پایدار در محدوده اراضی دارای مالکیت خصوصی، طرح‌های بازآفرینی شهری پایدار با استفاده از اراضی دولتی و سایر مشوق‌ها برای تسهیل در فرآیند بازآفرینی شهری پایدار تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، بررسی‌ های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران حاکی است که برای اجرای این برنامه برای پنج سال (از سال 1396 تا 1400) در مجموع 123 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که قرار است 38 هزار میلیارد تومان آن را دولت تامین کند؛ همچنین سهم بخش خصوصی با تاکید بر مشارکت توسعه گران 48 هزار میلیارد تومان و سهم شهرداری ها 37 میلیارد تومان است.
هم اکنون مقرر شده است اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در هشت استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، کردستان، مازندران، فارس و همدان بصورت پایلوت از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.
برنامه ملی بازآفرینی شهری از مهمترین طرح های دولت برای بازسازی بافت های فرسوده به شمار می رود؛ به گفته حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری دولت زمین‌های زیادی در سراسر کشور دارد و طبق قانون تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، زمین‌هایی که در اختیار دارند را برای ساخت مسکن و بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف باید به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.
هم اکنون وسعت بافت های فرسوده شهری به بیش از 140 هزار هکتار رسیده است؛ یک سوم مردم ایران در این بافت ها و سکونتگاه ها که در حاشیه شهرها قرار دارند، زندگی می کنند و دولت در صدد است با احیای بافت های فرسوده، وضعیت شهرها را سرو سامان دهد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود

شهردار کرمان گفت: با همکاران خود در شهرداری عهد کرده‌ایم که کرمان در سال ۱۴۰۳ تبدیل به قرارگاه آبادانی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محسن تویسرکانی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست عمومی شورای شهر، با اشاره به تلاش و تکاپوی شهرداری در نقاط مختلف شهر، از همکاری و همراهی شورا تشکر و اظهار کرد: با همکاران خود در شهرداری عهد کرده‌ایم که کرمان در سال ۱۴۰۳ تبدیل به قرارگاه آبادانی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آسفالت معابر شهر کرمان توسط بخش خصوصی و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، افزود: این طرح در معابر پرتردد از ساعات ابتدایی صبح آغاز می‌شود و انجام بخشی از کار در ساعات اوج ترافیک اجتناب‌ناپذیر است؛ لذا اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق رسانه صداوسیما و نصب بنر در محل انجام می‌شود.

شهردار کرمان از انجام لکه‌گیری معابر همزمان با اجرای طرح جهاد آسفالت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و با اشاره به افزایش چندبرابری تولیدات کارخانه آسفالت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، گفت: با ترمیم و بازسازی سامانه سنگ‌شکن کارخانه آسفالت توان اجرای آسفالت معابر به دو و نیم میلیون رسیده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای تقاطع شرف‌آباد مناقصه برگزاری و با دستگاه‌های خدمت‌رسان برای رفع معارض وارد مذاکره شده‌ایم، به تشریح جزئیات پروژه پل شهدای خلبان پرداخت و ادامه داد: مشکلات مربوط به راست‌گرد شهید سلیمانی به هوانیروز برطرف شده و راست‌گرد هوانیروز به شهید سلیمانی نیز تا اواسط خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 751247

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ الکترونیکی دوباره اجرا می‌شود؟
  • طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان