Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع چین تاکید کرد مبارزه با تروریسم اصلی‌ترین نگرانی مورد بحث در نشست جاری چین و کشورهای آسیای مرکزی است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری WTOP، وی فنگ‌هو، وزیر دفاع چین صبح امروز اظهار داشت مبارزه با تهدید تروریسم اصلی‌ترین‌ نگرانی مورد بحث در نشست جاری چین و کشورهای آسیای مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فنگ‌هو در دیدار با همتایان خود از هشت کشور عضو سازمان همکاری شانگهای در پکن تاکید کرد که فعالیت این گروه از کشورها به‌عنوان  نیروی حامی صلح تداوم خواهد داشت. وی همچنین افزود: همکاری میان وزرای دفاع موجب مشارکت‌های جدی کشورهای منطقه در حفظ صلح در منطقه و جهان شده است. وزیر دفاع چین همچنین اظهار داشت که در این نشست پیرامون دریای چین جنوبی -که چین به سرعت در حال تحکیم و تثبیت ادعای خویش بر این مسیر آبی استراتژیک از طریق ساخت جزیره‌های مصنوعی برای پایگاه‌های نظامی است- بحث و گفتگو خواهد شد.

چین طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای نقش‌آفرینی پررنگ‌تر کشورهای آسیای مرکزی به‌عنوان بخشی از سازمان همکاری شانگهای صورت داده است. علاوه بر ارتقاء همکاری‌های امنیتی، این قدرت اقتصادی جنوب شرق آسیا طی این سال‌ها سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی قابل توجهی را در طرح زیربنایی ابتکار یک کمربند یک جاده ابریشم صورت داده است. چین همچنین به دنبال یک نقش امنیتی پررنگ‌تر در آینده سیاسی افغانستان از طریق میانجی‌گری برای برقراری مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان است.

تمرکز چین بر موضوع تروریسم نشان‌دهنده امیدهای این کشور برای اقدام گروهی به‌منظور خنثی‌سازی تهدیدات مرزی در حمایت از شورشیان جدایی‌طلب، به‌ویژه در منطقه ترک‌نشین سینک‌یانگ است. در کنار چین و روسیه، سازمان همکاری شانگهای کشورهای آسیای مرکزی ازجمله قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان، و نیز پاکستان و هند را در بر می‌گیرد.

در همین راستا، وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نیز امروز(سه‌شنبه) در پکن دیدار کرده و پیرامون برنامه اجلاس سران کشورهای عضو در ماه ژوئن در بندر کینگ‌دو چین بحث و بررسی خواهند کرد. شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین نیز بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند پیرامون یک نشست غیررسمی در روزهای جمعه و شنبه در شهر ووهان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

R1349/P1349/S8,87,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشورهای عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور به میزبانی روسیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای عضو بریکس طی سخنانی با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید کرد.

تاکید بر لزوم تدوین سازوکارهای تعمیق روابط و تعاملات بین کشورهای عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم از دیگر محورهای سخنرانی معاون وزیر امور اقتصادی در این نشست بود.

برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحدهای اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشورهای عضو بریکس از جمله برنامه‌های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.

لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشورهای عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیندهای اجرایی و رگولاتری، تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی، حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت کشورهای عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی از جمله موضوعاتی بود که در دستور کار جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس قرار داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد