Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دریاچه ارومیه به همه ایران تعلق دارد، گفت: در سال‌جاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه پرداخت شده است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، اظهار داشت: سال ۱۳۹۷ دومین سال برنامه ششم است و برای حل مشکلات کشور برنامه‌ای ۲۰ ساله با هفت بخش نوشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برنامه ششم هدف توسعه اقتصاد در حد ۸ درصد است و دولت اجرای آن را بر عهده دارد، آنچه برای رشد اقتصاد و اشتغال در نظر گرفته شده، هم برای بخش خصوصی و هم بخش دولتی تبصره‌هایی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تبصره ۱۸ برنامه ششم توسعه ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با اجرای آن یک میلیون ۳۳ هزار شغل ایجاد می شود.

وی ایجاد مساکن حمایتی در شهرها و روستاها را یکی از برنامه های توسعه‌ای دولت خواند و گفت: در این خصوص ۳۰۰ هزار موقعیت شغلی ایجاد می‌شود و بخش دیگر نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و جاده‌ای با تعویض ۱۰۰ هزار واحد ماشین‌آلات سنگین بوده که ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

نوبخت، گرفتن سهم از اعتبارات توسعه‌ای را وابسته به عملکرد مسئولان استانی عنوان و تصریح کرد: این اعتبارات به استان‌هایی اختصاص داده می‌شود که برنامه‌ها و طرح‌های قابل اجرایی را ارائه داده و سازمان برنامه و بودجه بدون وجود طرحی پول به استانی حمل نمی‌کند.

وی به استفاده حوزه کشاورزی و صنعت از اعتبارات طرح توسعه‌های برنامه ششم اشاره و اعلام کرد: استان باید ظرفیت‌های لازم را برای جذب اعتبارات فراهم کند و در تمام بخش‌ها به ویژه ایجاد اشتغال برای عشایر و روستائیان طرح‌ها و برنامه‌هایی را به مرکز ارائه دهد و دولت به بخش‌هایی که برنامه‌ای ندارند اعتباری پرداخت نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم اکنون ۷۱ هزار پروژه ناتمام که ۶۶ هزار مورد استانی و ۷ هزار در سطح ملی است وجود دارد و دولت اعتبار ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته و آذربایجان غربی باید سهم خود را از این اعتبار با اجرای پروژه‌های عمرانی جذب کند.

وی به اهمیت وجود راه‌آهن در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از طریق راه‌آهن، به مواصلات ریلی کشورهای همسایه وصل شده و تعاملات و تبادلات را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و به دلیل اهمیت موضوع اعتبارات تخصیصی طرح راه‌آهن بیش از ۱۰۰ درصد تخصیص داده شد.

معاون رئیس جمهور به اختصاص اعتبارات برای احیا دریاچه ارومیه تاکید و تصریح کرد: دریاچه ارومیه به همه ایران تعلق دارد و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال پرداخت شده که در این خصوص سفری به استان خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، امین دوست محمدی در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، افزود: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار تلاش کنند، تصریح کرد: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

کد خبر 6089740

دیگر خبرها

  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام