Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر جان​ بابابی در مراسم افتتاح مراکز اورژانس، ارتوپدی و مراقبت‌های روزانه بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر شکست طرح تحول سلامت گفت: این طرح متعلق به مردم است، با نیت خدایی انجام می‌شود و به هیچ عنوان شکست نمی‌خورد. تلاش ما بر این است که با مدیریت هزینه با قدرت بیشتری این طرح را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه بالای این بیمارستان به علت وجود پزشکان بزرگ و مفاخر در آن و همچنین محل مراجعات تعداد زیادی از بیماران است، افزود: بیمارستان شهدای تجریش نه تنها به شهروند شمال و شمال شرق تهران بلکه به هموطنان شهرستانی نیز ارائه خدمات دارد از این رو در سطح ملی خدمت می‌کند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح با عنوان دسترسی عادلانه مردم به بهداشت و خدمات ارزان ایجاد شده است و شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر «سلامت برای همه، همه جا» نیز در این راستا است؛ در حالی که طرح تحول سلامت این شعار را از ۳ سال گذشته عملی کرده و از افتخارات نظام است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وقوع اتفاقات مثبت در اجرای این طرح گفت: هدف‌گیری این طرح بسیار درست بوده و می‌توان گفت درباره هیچ بسته‌ای از طرح تحول، اتفاقی تصمیم گیری نشده است و به هیچ کدام از بسته‌های طرح تحول، نمی‌توان ایراد گرفت.

جان بابایی افزود: به عنوان نمونه در برخی از شهر‌های محروم مانند سراوان مراکزی همچون مرکز LDR و طرح غربالگری سرطان اجرا شده است و در پی این تغییرات بیش از ۹۰ درصد کار درمان مردم در همان شهر‌ها انجام می‌شود. با این حال در استان تهران به لحاظ جمعیت ۱۳ میلیونی، این طرح با عقب‌ماندگی‌هایی همراه است؛ زیرا بیش از ۴۰ درصد مراجعات دانشگاه‌های بزرگ تهران، از جمعیت شهرستان‌ها است.

معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه هر تغییر و پیشرفتی که در حوزه سلامت تهران رخ می‌دهد، دیگر بحث استانی نیست، بلکه ملی است، گفت: بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی در تهران در دست ساخت است، در همین راستا سند برنامه سلامت تهران نیز آماده و برای بررسی بیشتر به وزیر بهداشت ارائه شده است که امیدواریم با اینگونه طرح‌ها عقب‌ماندگی‌های تهران برطرف شود. در برخی از نقاط تهران نسبت تخت به جمعیت کمتر از استان‌های محروم است و در برخی نقاط کمتر و زیر یک درصد است.

جان‌بابایی با اشاره به حضور دکتر آقاجانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دکتر آقاجانی دارای کوله‌باری از تجربه و این یک فرصت است و ان‌شاءالله می‌توان عقب ماندگی‌های این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های تهران را برطرف کرد. ما نیز در وزارت بهداشت کمک می‌کنیم تا این سه دانشگاه تهران با شرایط بهتری خدمات خود را ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی