Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین کرباسچی – دبیرکل حزب کارگزاران و شهردار اسبق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، با تاکید براینکه تصور نمی کنم کارایی و توان اجرایی یک شهردار ملاک انتخاب اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب این هفت نفر بوده باشد گفت : « درواقع این لیست حاصل قول و قرارهایی است که دوستان با هم در شورا گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد : در صورت کلی مهم این است که شهردار آینده،  تهران را بشناسد، سابقه فعالیت شهرداری داشته و بتواند با مسئولان مختلف نظام هماهنگی و تعامل داشته باشد و توجه آن‌ها را برای حل مشکلات شهری جلب کند.»

کرباسچی در پاسخ به این سوال که تا چه حد یارکشی حزبی می‌تواند به زندگی مردم و شهر تهران صدمه بزند، بیان کرد: «متاسفانه بسیار زیاد و مردم صدمه این یارکشی را خواهند دید.»

شهردار اسبق تهران با تاکید بر اینکه درحال حاضر تهران دیگر به ظرفیت فعالیت‌های عمرانی  سنگین نیاز ندارد و موضوع اصلی آن ترافیک و حمل و نقل است گفت : باید فردی بر سر کار بیاید  که بتواند در مورد حمل و نقل عمومی اقدام جدی انجام دهد. ظرفیت مترو تهران باید به 10 تا11 میلیون سفر در روز برسد اما در حال حاضر حدود   2 تا 2.5 میلیلون سفر است. شهردار جدید باید همه همت خود را بگذارد تا ظرفیت مترو را بالا ببرد وضعیت فعلی را به یک وضعیت معقول‌تر ارتقاء دهد. بخش دوم نوسازی بافت‌های فرسوده است. همچنین بخش سوم، مسائل زیست محیطی، آلودگی‌های آب و خاک و هوا و دفع زباله باید هدف اصلی باشد و آقایان روی آن کار کنند. متأستفانه یک سال وقت‌شان به این گذشته که چه کسی شهردار باشد یا نباشد و چگونه شهردار انتخاب کنند؛ خیلی آدم را به کارنامه شورای شهر امیدوار نمی‌کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که در تمام این ماه ها شنیدیم که شهرداری ورشکسته است ، مشکل مالی دارد و دست شهردار و زیرمجموعه بسته است و نمی توانند کاری کنند و این دلیل بر کمرنگ بودن فعالیت ها بود آیا گذر از این بحران به همین اندازه سخت  و غیر قابل حل است گفت : «مشکلات مالی، مشکلاتی نیست  که شهرداری را زمین‌گیر کند. اگر مدیریت درست و توانمند باشد، با کمک شورا مشکلات مالی شهرداری قابل حل است. اگر بودجه شهرداری درست و معقول اداره شود مشکلات مالی وجود نخواهند داشت. یکی از اشکالات شهرداری این است که به صورت گران اداره می‌شود، این تعداد پرسنل و امکانات چند برابر چیزی است که برای شهر تهران لازم است. اگر شهرداری درست اداره شود امکان تامین مالی آن وجود دارد.»

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که لیست 7 نفره تا چه میزان لابی شده است، گفت: «همه آن لابی شده است. گویا ملاک انتخاب شهردار کارایی داشتن نبود»

 

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است