Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@11:45:53 GMT

فرهنگ انتظار، عامل شکل گيري روحيه مقاومت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۳۷۹

فرهنگ انتظار، عامل شکل گيري روحيه مقاومت

خبرگزاري آريا-رئيس رسانه ملي: اگر فرهنگ انتظار نبود اين روحيه مقاومت در برابر دشمنان قدر قدرت شکل نمي‌گرفت و چنين تحولاتي را شاهد نبوديم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، ­دکتر علي عسکري در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين قرائتي رئيس بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) و مسئولان اين بنياد، افزود: مهدويت و فرهنگ انتظار فرج براي بشريت حياتي است و همه اديان و مذاهب به آن اعتقاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس سازمان صدا و سيما، انقلاب اسلامي ايران را برخاسته از اعتقاد به مهدويت و فرهنگ انتظار توصيف کرد و گفت: انقلاب اسلامي و مقاومت مردم ايران در برابر دشمنان با اتکا به همين اعتقاد شکل گرفت و مردم نيز از ولايت فقيه براساس همين باور و اعتقاد به ولايت حقه الهي پيروي مي‌کنند.
دکتر علي عسکري به فعاليت‌هاي رسانه ملي در زمينه ترويج فرهنگ انتظار اشاره کرد و افزود: سازمان صدا و سيما آمادگي دارد در زمينه طراحي برنامه‌هاي متناسب و ارائه محتواي غني در اين زمينه و مناسک سازي در حوزه مهدويت همکاري تنگاتنگي با بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) داشته باشد.
رئيس رسانه ملي بر طراحي برنامه‌هاي مخاطب پسند در اين خصوص تاکيد کرد و گفت: سازمان صدا و سيما آماده است تا از همه ظرفيت‌هاي داخلي و خارجي براي ترويج فرهنگ غني انتظار استفاده کند.
حجت الاسلام قرائتي نيز در اين ديدار با تشريح فعاليت‌هاي بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) گفت: اين بنياد در 4 بخش تا کنون فعاليت کرده است.
وي راه‌اندازي مرکز تخصصي مهدويت را براي آموزش تخصصي حدود 4 هزار نفر در مقطع کارشناسي ارشد و دکترا را از مهمترين فعاليت‌هاي اين بنياد برشمرد.
اين معلم قرآني انتشار بيش از 300 عنوان کتاب با موضوع مهدويت براي گروه‌هاي سني کودک تا بزرگسال و از نوآموزان تا استادان دانشگاه، تأسيس مجتمع ياوران مهدي (عج) را در کنار مسجد جمکران و تأسيس دفاتر نمايندگي مهدويت در استان‌ها را بخش ديگري از اين فعاليت‌ها ذکر کرد.
حجت‌الاسلام قرائتي از رئيس رسانه ملي خواست تا از کارشناساني که در اين بنياد فعاليت مي‌کنند در برنامه‌ها براي ترويج فرهنگ مهدويت بهره ببرند و همچنين کتاب‌هاي منتشر شده اين بنياد را معرفي کنند.
در اين نشست معاونان رسانه ملي از ظرفيت‌هاي هر معاونت براي همکاري در اين زمينه سخن گفتند و خواستار تعامل بيشتر اين نهاد براي ارائه محتوا در زمينه برنامه‌سازي شدند.
بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) در سال 1379 به پيشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتي و با همکاري برخي از شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي و موافقت مقام معظم رهبري تأسيس شد.
اين بنياد در سال 1380 با هدف گسترش و تعميق فرهنگ مهدويت در سطح جامعه (به ويژه نسل جوان و فرهيخته) و تربيت مبلغ، پژوهشگر و مدرّس مباحث مهدويت و به منظور پشتوانه علمي و فرهنگي راه اندازي شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است

امام جمعه بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره و همایش بوشهر ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار گفت: استان بوشهر با تاریخ ۵۰۰ ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با ۴ بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.

وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج‌ فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج‌ فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ 500 ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با 4 بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است.

امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش 2 قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر 2 قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین 8 تا 11 آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.

وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیس علی دلواری 12 شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.

صفایی‌بوشهری با اشاره به  اجرا برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

برگزاری راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر

حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی هم با اشاره به تدوین برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور خانواده‌ها همراه با برپایی موکب‌های مردمی ساعت 17 و 30 دقیقه از میدان المپیک به طرف میدان شهید رئیس علی دلواری بوشهر به همت ستاد مردمی برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرا طرح نور اضافه کرد: 25 فروردین ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی پر تلاش انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب، راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی خواستار مشارکت گسترده همه مردم در این راهپیمایی بزرگ شد و گفت: خانواده‌های بوشهری در این راهپیمایی حمایت خود را از طرح نور فراجا اعلام و از خدمات مأموران تلاشگر انتظامی تقدیر می‌کنند.

حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر هم با اشاره به اینکه همایش روز ملی خلیج فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر شد، اظهار داشت: در این همایش بین‌المللی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشکوه هر چه تمامتر برگزار شد.

اسماعیل سجادی‌منش با اشاره به حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر خاطرنشان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای عربی، روسی، چینی، آلمانی، آمریکایی همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر پوشش دادند که آثار مهمی در جهان در پی‌داشت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران داخلی و خارجی از آثار مهم مقاومت در بوشهر بازدید کردند خاطرنشان کرد: خبرنگاران در بازدید از برخی آثار، دیدگاه آنان نسبت به مقاومت مردم بوشهر در برابر کشورهای استعمارگر و استکبار جهانی روشن شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در بازدید خبرنگاران کشورهای مختلف و رسانه‌های داخلی اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر نشان داده و در جهان آشکار شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه