Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@22:57:57 GMT

ایجاد یک میلیون و 33 فرصت شغلی طی سال جاری در کشور

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۴۰۳

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در دومین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه دولت برای حل مشکل بیکاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۱۲ برنامه در شش فصل درنظر گرفته است، بیان کرد : دستگاههای اجرایی هر استان باید پیگیر مطالبات خود در این زمینه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : بخشی از این ۱۲ برنامه در شش فصل احداث مسکن حمایتی بوده که طی ۱۱ ماه آتی ۵۰ هزار مسکن حمایتی در بخش شهری و ۵۰ هزار مسکن روستایی احداث خواهد شد و 300 هزار فرصت شغلی از این محل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده نیز نوسازی خواهد شد، خاطرنشان کرد : نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده درون و برون شهری به تعداد ۱۰۰ هزار بخش دیگری از این برنامه ها برای ایحاد فرصت های شغلی در کشور طی سال جاری است.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت باید امسال توسعه اقتصادی کشور را به میزان هشت درصد رشد دهد، تصریح کرد : برای تحقق این هشت درصد رشد اقتصادی باید حجم سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی افزایش یابد.

مساله خشکی دریاچه ارومیه، یک اصل زیست محیطی در دنیاست

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : دریاچه ارومیه فقط متعلق به ارومیه نیست بلکه متعلق به کل منطقه بوده و اثر نفیس طبیعی و یک اصل زیست محیطی در دنیاست که وضعیت بحرانی آن عواقبی جبران ناپذیری را برای کل کشور به دنبال خواهد داشت.

نوبخت افزود : دولت طی طول سالهای اخیر اعتبارات ویژهای برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده و در امر احیای آن بسیار مصمم است و با وجود محدودیت های اعتباری که امسال داریم، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای احیای این دریاچه طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی از عقب ماندن روند اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد و گفت : مردم، کشاورزان و تمامی دستگاه های اجرایی باید در راستای احیای دریاچه ارومیه همکاری و احساس مسئولیت داشته باشند.

وی یادآور شد : مسئولان دستگاههای اجرایی استان باید سهم خود را از وزارت خانه های مطبوع پیگیر باشند وگرنه ما نمی توانیم در هر سفر استانی پول پاشی انجام دهیم.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب

 به گزارش تابناک، محمدصادق معتمدیان در بک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه سال گذشته سال سختی را به جهت کاهش بارندگی و گرمای زیاد گذراندیم و نگرانی های جدی در بین مردم نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه به وجود آورده بود، گفت: خوشبختانه بارندگی‌های خوبی را طی دو سه ماه اخیر در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه شامل سه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و کردستان داشتیم.

وی با بیان اینکه این وضعیت باعث افزایش تراز آب دریاچه ارومیه شد، افزود: تراز این دریاچه نسبت به مدت مشابه سال قبل منتهی به ۱۷ اردیبهشت ۲۰ سانتیمتر افزایش یافته است (۱۲۷۰.۶۰ سانتی متر).

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با ۵۶۰ کیلومتر مربع افزایش به ۲۰۰۰ کیلومتر مربع رسیده است، ادامه داد: حجم آب دریاچه نیز با ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، به ۲.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.

معتمدیان با بیان اینکه از لحاظ میزان بارش خیلی اتفاق خارق العاده‌ای نیفتاده است، گفت: در سال ۹۸ در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۴۶۰ میلی متر بارش داشتیم که اکنون به ۳۰۵ رسیده، در سال ۹۸ نسبت به امسال ۵۱ درصد افزایش بارندگی داشتیم. سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ دوره ۴ ساله خشکسالی داشتیم و بارندگی های امروز نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بارش در حوضه دریاچه ارومیه نسبت به میانگین بلندمدت یک درصد افزایش یافته است، افزود: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیش از ۱۴۰ هزار هکتار باغات اضافه شده، یعنی ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب مازاد به بخش کشاورزی در دورانی که شاهد کاهش حجم آب در دریاچه ارومیه بودیم، تحمیل کردیم. این غفلتی بوده که در دوره‌های گذشته شده است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان اینکه امروز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه متاسفانه سه محصول سیب، یونجه و چغندر ۵۷ درصد آب تولیدی حوزه آذربایجان غربی را مصرف می کند، ادامه داد: ۵۸ هزار هکتار باغات سیب هستند که ۵۰ درصد از این باغات بالای ۳۰ سال عمر دارند و از لحاظ بهره‌وری هم دچار مشکل هستند. این باغات کشت دوگانه هستند، یعنی در همین مزارع یونجه هم کشت می‌شود بنابراین ۳۲ درصد از آب تولیدی استان صرف یونجه می‌شود که محصول غیر استراتژیک است.

معتمدیان با بیان اینکه ۹۰ درصد آب تولیدی در حوضه آبریز در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهارکرد: رویکردی که ستاد احیای دریاچه ارومیه به ریاست دکتر محمد مخبر- معاون اول رییس جمهوری - در دولت سیزدهم دارد، تمرکز بر مدیریت نرم‌افزاری یعنی تغییر الگوی کشت است.

وی با بیان اینکه ۷۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در این منطقه (سه استان) حفر شده است، گفت: در همین دولت حدود ۴۰۰۰ چاه را توانستیم مسدود کنیم.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه لایروبی شده‌اند، افزود: این کار اثرات خوبی داشته است. در بحث تکمیل مدول سوم تصفیه‌خانه ارومیه که سال گذشته افتتاح شد، امسال ۴۰ میلیون متر مکعب رهاسازی پساب فاضلاب ارومیه به دریاچه ارومیه داشتیم.

معتمدیان با بیان اینکه برنامه‌هایی در ستاد احیای کشور برنامه ریزی شده تا حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب حقآبه رهاسازی سد و رودخانه های فاقد سد داشته باشیم، ادامه داد: در حال حاضر این آمار از یک میلیارد و ۴۰۰ مترمکعب هم گذشته یعنی ۳۰۰ میلون مترمکعب از آنچه پیش بینی شده رهاسازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب آورده و ورودی به دریاچه ارومیه داریم که براساس ایستگاه‌های هیدرومتریک در ورودی دریاچه ثبت می‌شود، اظهارکرد: امیدواریم در دو سه هفته آینده با ادامه بارندگی های پیش رو و رهاسازی هایی که انجام می شود، این میزان به سه میلیارد متر مکعب یا بیشتر برسد.

معتمدیان در پایان با اشاره به علاقه مردم به دریاچه ارومیه گفت: در روزهای گذشته صف ۲۲ کیلومتری خودروها تا دریاچه ارومیه داشتیم و ۷۰ هزار تلفن همراه فعال بود یعنی جمعیت ۲۰۰ هزار نفر ساعت‌ها در صف ترافیک بودند تا خود را به دریاچه ارومیه برسانند که نشان از وابستگی مردم به دریاچه است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی