Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درحالی‌که رئیس جامعه دامپزشکان از گسترش شیوع تب مالت در کشور خبر داده است این موضوع را تکذیب کرد.

رئيس مركز مديريت يیماري‌هاي واگير وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با همشهري آنلاين، شيوع تب مالت در كشور را تكذيب كرد و گفت: هيچ موردي از تب مالت در كشور گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دكتر محمد مهدي گويا افزود: از آنجا كه فصل زايمان گوسفندان هنوز شروع نشده است و از اواسط ارديبهشت آغاز مي‌شود بنابراين شيوع تب مالت در كشور صحت ندارد.

او خاطر نشان كرد: احتمال ابتلا به تب مالت در مرحله اول براي افرادي است كه با دام سروكار دارند و دام در منزل دارند و پس از آن برای افرادی است که لبنيات غير پاستوريزه مصرف می‌کنند. به همين دليل، ما همواره و قطعا از لبنيات پاستوريزه حمايت مي‌كنيم و هميشه مردم را به مصرف لبنيات پاستوريزه تشويق و ترغيب كرده‌ايم اما در عين حال، درباره مصرف لبنيات غير پاستوريزه، هشدارهاي لازم را به مردم مي‌دهيم چرا كه اگر در تهيه اين نوع از لبنيات و مصرف آن، نظارت و احتياط لازم صورت نگيرد احتمال اينكه از نظر ميكروبي آلوده باشند، بسيار است.

گويا گفت: اگر مردم مي‌خواهند از شير غير پاستوريزه استفاده كنند، حتما قبل از هرگونه مصرف شير را به مدت 20 دقيقه بجوشانند چرا كه اگر شير جوشانده شود، ميكروب تب مالت در آن از بين مي‌رود و بعد از جوشاندن، هرگونه محصولي هم كه از شير جوشيده شده، بدست مي‌آيد خطري ندارد.

او درباره پنير و بستني و خامه غير پاستوريزه هم گفت: هر كدام از اين مواد لبني اگر از شيري تهيه شده باشند كه به مدت 20 دقيقه جوشانده شده است، احتمال ميكرب تب مالت در آن كم است اما در عين حال، مردم حتما بايد از مكان‌هايي كه شير و ساير مواد لبني غير پاستوريزه را خريداري مي‌كنند اطمينان داشته باشند.

رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت تاكيد كرد: ماموران بهداشت محيط وزارت بهداشت به طور مستمر بر فروشگاه‌هاي عرضه مواد لبني غير پاستوريزه نظارت و با هرگونه تخلف برخورد مي‌كنند.

در همین زمینه: جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیر به کشور از طریق مرزهای آبی افزایش موارد تب مالت در کشور | ۲۰هزار مبتلا در سال گذشته

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!