Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از صرفه‌جویی ارزی در صادرات شیرخشک و خامه خبرداد.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، علی اوسط هاشمی امروز در حاشیه بازدید از و خط تولید کره لاکتیکی از شرکت لبنیات پاک افزود: ایران در تولید کره‌مصرفی نیازمند واردات است طوری‌که سالانه ۴۵ هزارتن کره به ارزش ٣٠٠ تا ۴٠٠ میلیون دلار به کشور وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار سال ٩۴ سالانه بیش از ٩ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می‌شود که باید از این ظرفیت‌ها برای افزایش تولید بهره‌مند شویم.
وی با بیان اینکه یک ششم کره کشور تولید داخلی است، تصریح کرد: این شرکت لبنیاتی که سال گذشته خط تولید کره لاکتیکی در ایران را راه اندازی کرد ظرفیت اسمی تولید سالانه ٧ هزارتن را دارد در حالی که سالانه یک هزارتن تولید دارد. در حال حاضر کره چلوکبابی به جای کره صبحانه به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
اوسط هاشمی تصریح کرد: سال ٩۶ طرح حمایتی خرید شیر خام در ٨ استان اجرا شد که تا پایان سال حدود ٢٠٣ هزار تن شیر خام به ارزش ٢. ۶ میلیون ریال از دامداران خریداری شد که از این میزان شیر خام ١۵ هزارو ٨٩٢ تن شیر خشک و ١٧ هزارو ۶١١ تن خامه تولید شده است.
این مقام مسئول یادآورشد: سازمان مرکزی تعاون روستایی از سال ٩٣ در خریدحمایتی و تنظیم بازار شیرخام نقش داشته است.
هاشمی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم دلالان بازار را هدایت کنند، گفت: تلاش داریم قیمت شیرخام را به سمتی سوق دهیم که هیچ تولید کننده‌ای نسبت به آینده خود ناامید نباشد. در کنار تولید و اشتغال باید به دنبال توسعه صنایع تبدیلی و بازار باشیم چراکه در روند افزایش تولید تاثیرگذارند.
وی براین باور است که بازنگری در تعرفه گذاری به نفع تولید است.
اوسط هاشمی با بیان اینکه تنظیم بازار در مدت پنج سال باید محقق شود، گفت: این سازمان آمادگی دارد از هر شرکتی که در کاهش واردات، خروج ارز از کشور، تولید جدید، افزایش بهره‌وری و اشتغال ورود پیدا کرده، حمایت لازم را به عمل آورد. برچسب ها: علی اوسط هاشمی ، دلال ، شیرخام

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: سازمان لیگ در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم داشته باشد

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد، سازمان لیگ فوتبال ایران در چهار هفته‌ پایانی لیگ برتر در همه بخش‌های فوتبال کشور مخصوصاً در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم را داشته باشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی در حاشیه فینال جام مرحوم یونس شکوری اظهار داشت: به هر حال جام یونس شکوری قدمتی چندساله دارد. همانطور که برای افتتاحیه این جام حضور پیدا کردیم و زمانی که چمن بازسازی شد قول دادیم که در رقابت‌های پایانی هم شرکت کنیم، در روز برگزاری فینال حضور پیدا کردیم. کسانی که در رده پیشکسوتان جام یونس شکوری حضور پیدا می‌کنند، به هر حال کسانی هستند که در سال‌های نه چندان دور خدمات زیاد و خوبی به فوتبال کشور داشتند، لذا ما آمدیم از نزدیک به آنها خدا قوت و خسته نباشید بگوییم و اینکه از ورزش کردن آنها خودمان روحیه بگیریم که در این سن و سال مشغول ورزش هستند. همین شادابی و دورهمی که بین آنها وجود دارد می‌تواند به جامعه ورزش تزریق شود و ما هم از وجود این عزیزان روحیه می‌گیریم.

نامه تاج به وزیر ورزش درباره مقدمات فصل آینده لیگ برتر

وی در مورد التهابات هفته‌های پایانی لیگ فوتبال ایران، تصریح کرد: به هر حال موضوع فدراسیون فوتبال است و بحثی که سازمان لیگ دارد. بخش‌های مختلف فوتبال کشور متولی دارد و هر کدام باید در راستای وظایف قانونی خود عمل کنند. ما در جلسه‌ای که با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم به همین نکات اشاره کردیم و تقاضا داشتیم که مخصوصاً در هفته‌های پایانی لیگ که رقابت‌ها نزدیک است سازمان لیگ در همه بخش‌های فوتبال کشور مخصوصاً در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم را داشته باشد که مردم و هواداران دغدغه‌ای نداشته باشند. هر کدام از این تیم‌ها هواداران و علاقه‌مندان خاص خودشان را دارند و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ هر آنچه که به آرامش فوتبال کشور کمک می‌کند در آن راستا گام بردارند. ان‌شاءالله امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی خوبی که مسئولان سازمان لیگ دارند، بتوانند چهار هفته پایانی لیگ و مسابقات را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند و این رقابت‌ها را به سرانجام برسانند.

وزیر ورزش و جوانان راجع به جلسات برگزار شده طی هفته جاری در مورد وضعیت فرهنگی ورزشگاه‌ها و جوابیه رئیس فدراسیون فوتبال به وی، گفت: در نامه‌ام به فدراسیون فوتبال همه مطالب و دغدغه‌های خودم را مطرح کردم. اساس ورزش ما بر بنیان مسائل فرهنگی است و انقلاب ما هم انقلاب فرهنگی است، لذا مسائل فرهنگی از جمله مسائلی است که به مدیران خودمان در همه بخش‌های ورزش تأکید می‌کنیم. حالا فوتبال به دلیل فراگیر بودنش نقش بیشتری دارد. ما توضیح دادیم و از مجموعه فدراسیون‌ها خواستیم برای هر اقدامی که در مجموعه ورزش انجام می‌شود، یک پیوست فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه فرهنگی نگرانی‌هایی وجود دارد. البته در کنار آن در دیداری که سال گذشته با مقام معظم رهبری داشتیم، اعم تشکرهایی که داشتند ناظر بر اقدامات بخش‌های فرهنگی بود که ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی ما داشتند. که این موضوع جای تقدیر و تشکر هم دارد، ولی در کنار آن اگر موضوع یا مواردی وجود داشته باشد که باعث آسیب فرهنگی باشد باید مجموعه ورزش کشور توجه لازم را به موضوع داشته باشد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که مهدی تاج خواهان یکسری زیرساخت‌ها برای بهبود فرهنگ طرفداری و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها شده است، اظهار داشت: بله، اطلاع دارید که باشگاه‌های ما خودشان کمتر صاحب زیرساخت‌ها هستند. عموماً ورزشگاه‌های آنها ورزشگاه‌های اجاره‌ای هستند. ما تا جایی که امکان دارد، سعی‌مان بر این است که ورزشگاه‌های متعلق به متولی ورزش را به‌روزرسانی و کمک کنیم که همه بخش‌های مختلف ورزش بتوانند از این پتانسیل استفاده کنند. ما امسال در قانون بودجه 1200 میلیارد تومان در قالب مجموعه ورزشگاه آزادی اختصاص دادیم. عمده این اعتبارات  برای خود ورزشگاه‌ فوتبال هزینه می‌شود که این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها کمتر شود. 

وی ادامه داد: البته برخی باشگاه‌ها خودشان صاحب زیرساخت هستند، مانند استان کرمان، استان اصفهان و در بخش‌های مختلف. ان‌شاءالله باشگاه‌ها کمک کنند که شرایط کاملاً فرهنگی در فوتبال ما وجود داشته باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای هوادار در ورزشگاه بتواند حضور پیدا کند و از تماشای فوتبال لذت ببرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی: سازمان لیگ در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم داشته باشد
  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!