Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امور استان‌هاي رسانه ملي از برگزاري نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران خبر داد و گفت: مراسم افتتاحيه روز شنبه پانزدهم و مراسم اختتاميه نيز روز دوشنبه 17 ارديبهشت با حضور دکتر علي عسکري، رئيس رسانه ملي و جمعي از مقامات کشوري و لشکري و دست‌اندرکاران اين حوزه در همدان برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي رسانه ملي، دکتر علي دارابي خاطرنشان کرد: اين جشنواره با مشارکت استانداري همدان برگزار مي‌شود و در مراسم افتتاحيه و اختتاميه از جمعي از خانواده شهيدان و ايثارگران، پيشکسوتان انقلاب اسلامي، هنرمندان و دست‌اندرکاران برنامه‌سازي کودک و نوجوان به‌خصوص در حوزه پويانمايي قدرداني خواهد شد.
وي با بيان اينکه 15پنل علمي و کارگاه آموزشي در طول برپايي جشنواره با حضور استادان و صاحبنظران برجسته براي شرکت‌کنندگان در موضوعات مختلف برگزار خواهد شد، اظهار داشت: همچنين هفته فرهنگي- هنري همدان بدين مناسبت برگزار مي‌شود و شبکه‌هاي مختلف صداوسيما به آن خواهند پرداخت.
دارابي افزود: همچنين گروه‌هاي برنامه‌ساز کودک و نوجوان و شخصيت‌هاي محبوب و دوست‌داشتني کودکان و نوجوانان ايران‌زمين به مدت يک هفته در شهرهاي مختلف استان همدان، برنامه اجرا خواهند کرد.
معاون امور استان‌ها، «پويانمايي ملي- فرهنگ ايراني» را شعار نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران عنوان و تصريح کرد: شوراي عالي جشنواره در شهريور 96 متشکل از 16 نفر از صاحبنظران، استادان و دست‌اندرکاران حوزه پويانمايي تشکيل شد و هيئت بررسي آثار و داوري نيز در اسفند 96 با حضور 52 نفر از استادان، پيشکسوتان و صاحبنظران اين رشته، کار خود را در 16 بخش، آغاز کردند.
وي با بيان اينکه در اين جشنواره 67 جايزه شامل 33 جايزه در قالب تنديس و جايزه نقدي و 36 جايزه در قالب ديپلم افتخار، قدرداني و جايزه نقدي در نظر گرفته شده است، گفت: در مجموع 1011 اثر دريافت شده است که بيش از نيمي از اين آثار از بخش‌هاي بيروني سازمان صداوسيماست که در نوع خود يک موفقيت محسوب مي‌شود و در اختتاميه اين جشنواره از خالقان آثار برگزيده، قدرداني به عمل خواهد آمد.
معاون امور استان‌ها در بخش ديگري از اين نشست خبري، فراهم آوردن زمينه رقابت سازنده براي فعالان پويانمايي کشور و شناسايي ظرفيت‌ها و استعدادهاي قابل سرمايه‌گذاري را از اهداف برگزاري نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران عنوان کرد و افزود: تشويق برنامه‌سازان و انگيزه سازي، فراهم آوردن امکان بروز و کشف توانمندي‌ها و استعدادهاي مناطق مختلف کشور و کمک به ورود استعدادهاي نو به اين عرصه، تجميع توليدات و شناسايي و معرفي توليدات از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره ملي است.
به گفته دارابي، خريد آثار، سفارش توليد، انتقال تجربه و برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي، گسترش و تقويت دانش و مباحث روز در عرصه پويانمايي به رشد و رونق توليد و نمايش پويانمايي منجر مي‌شود.
وي افزود: رويکرد رسانه‌اي در پرداخت قصه‌ها و داستان‌ها براي مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان نيز اين حوزه پرطرفدار را تقويت مي‌کند و سبب رونق بخشيدن به صنعت پويانمايي در کشور مي‌شود.
معاون امور استان‌ها با اشاره به اينکه نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني در 16 بخش برگزار مي‌شود خاطرنشان کرد: بخش اصلي شامل مجموعه و سريال، فيلم کوتاه و نيمه بلند، فيلم بلند، موشن گرافيک و جلوه‌هاي بصري برگزار مي‌شود. بخش فرعي نيز شامل آموزشي، تبليغاتي، عنوان‌بندي، هويت بصري، دانشجويي، ديني، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، فرهنگي، شعار سال و مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي است و بخش ويژه نيز شامل طرح و فيلم‌نامه خواهد بود.در بخش ديني و انقلاب اسلامي مجموعاً 111 اثر دريافت شده است.
به گفته دارابي، گروه داوري نخستين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران در بخش‌هاي مجموعه و سريال، فيلم کوتاه، نيمه بلند و بلند، موشن گرافيک، آموزشي و تبليغاتي، موضوعي، دانشجويي، جلوه‌هاي بصري، هويت بصري، عنوان‌بندي و فيلم‌نامه آثار دريافتي را بررسي خواهند کرد.
وي افزود: علاوه بر فراخوان عمومي از 35 نهاد، موسسه، تشکل، سازمان، وزارتخانه و دانشگاه که به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم در امر پويانمايي فعال هستند، براي شرکت در جشنواره دعوت به عمل آمده است.
معاون امور استان‌ها با تأکيد بر اينکه بر اساس دستور رئيس رسانه ملي اين معاونت مأمور شده است که همراه با بخش‌هاي مختلف سازمان و بسيج همه نيروها و امکانات برون‌سازماني، نهضت توليد انيميشن را در کشور راه بيندازد تصريح کرد: معاونت امور استان‌ها با در دست توليد داشتن بيش از 6 هزار دقيقه پويانمايي، قطب‌بندي مراکز استان‌ها و نهضت توليد فيلم‌نامه، نخستين گام‌ها را در اين زمينه برداشته است.
دارابي خاطرنشان کرد: معاونت امور استان‌ها همچنين مأموريت يافته است تا با برگزاري جشنواره تخصصي پويانمايي با رويکردي رسانه‌اي و هم‌افزايي ظرفيت‌ها از طريق ايجاد زمينه تعامل و تبادل آراء ميان دست‌اندرکاران، انديشمندان و مخاطبان، زمينه‌سازي مناسبي براي شکل‌گيري و تکامل قطب پويانمايي ديني در منطقه، ايجاد کند.
معاون امور استان‌ها در بخش ديگري از اين نشست خبري بر لزوم افزايش توليدات بومي با رويکرد ملي و جهاني از طريق بازتعريف و بازشناسي ساختار و محتواي توليدات تأکيد کرد و گفت: اهميت مخاطب خردسال، کودک و نوجوان، گستردگي و تنوع ورودي‌هاي اطلاعاتي کودکان در دنياي امروز، کمبود توليد محتوا و آموزه‌هاي هدفمند و اولويت‌دار براي کودکان، ضرورت برگزاري اين جشنواره را دوچندان مي‌کند.
دارابي به‌ضرورت و اهميت پويانمايي در کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه تاريخ انيميشن در ايران قدمت طولاني دارد و به 5200 سال قبل برمي‌گردد اما هنر پويانمايي ازجمله هنرهاي بشري است که در آغاز قرن بيستم در فرانسه ابداع شد و در فاصله نيم‌قرن به تکامل رسيد و جهاني شد.
معاون امور استان‌ها تأکيد کرد: پويانمايي ازجمله ساختارهاي برنامه‌سازي در تلويزيوني و سينماست که مخاطبان زيادي دارد اگرچه مهم‌ترين مخاطبان پويانمايي خردسالان، کودکان و نوجوانان و حتي جوانان هستند اما اين نمونه از برنامه‌سازي مورد اقبال بزرگ‌ترها هم هست و بسيار تأثيرگذار و جذاب است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر افزود: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او تأکید کرد: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس  و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

او با بیان اینکه امروز در کشور ما هنر حرف اول را می‌زند، تأکید کرد: باید کشف استعدادها در زمینه هنر از کودکی آغاز شود و اگر این اتفاق بیافتد تا پایان همراه او  خواهد بود زیرا در لوح وجود او ماندگار شده است.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می گشت به مربیگری  محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنرهای نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

دیگر خبرها

  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج