Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:33:41 GMT

جاستین ترودو: وضعیت امنیتی در کانادا هیچ تغییری نکرده است!

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۶۶۴۷

جاستین ترودو: وضعیت امنیتی در کانادا هیچ تغییری نکرده است!

نخست وزیر کانادا گفت که در پی حمله مرگبار یک خودروی ون به عابران پیاده در شهر تورنتو، سطح تهدید یا تمهیدات امنیتی لازم جهت برگزاری اجلاس «جی ۷» تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی برخورد مرگبار و ظاهراً عامدانه یک خودروی ون به عابران پیاده در شهر تورنتو، «جاستین ترودو» روز سه شنبه اظهار داشت که این حادثه هیچ تأثیری بر سطح تهدیدات یا تمهیدات امنیتی لازم جهت برگزاری اجلاس «جی ۷» نداشته و افزود که لازم نیست مردم کانادا در ترس و وحشت زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر کانادا در محوطه بیرونی پارلمان این کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: «پی بردن به انگیزه های مهاجم اقدامی زمان بر است؛ اما در پی این حادثه که به مرگ ۱۰ تن و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر انجامید، ملت کانادا در کنار هموطنان خود در تورنتو می ایستند».

شایان ذکر است که یک منبع امنیتی آمریکا از احتمال تروریستی بودن این حادثه سخن گفت. به گفته این منبع آگاه، هیچ دلیلی وجود ندارد که گمان شود هجوم یک خودرو به داخل جمعیت، امری تصادفی بوده است!

این حادثه که عامل آن جوانی ۲۵ ساله به نام «الک میناسیان» است، از سوی «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا حمله‌ای بی رحمانه، عمدی و تراژیک توصیف شد.

نماینده وزارت خارجه کره جنوبی در کانادا نیز اعلام کرد که در این حادثه، دو تبعه این کشور کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

با این حال، وزارت امنیت عمومی کانادا امنیتی بودن این حادثه را مورد تردید قرار داده است. تحقیقات در خصوص علل و انگیزه های بروز این حادثه ادامه دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از یک منبع غربی نوشت که دولت آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات کوتاه مدت چند روزه در رفح، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منبع، هدف از این اجرای این عملیات، وانمود کردن پیروزی در جنگ به وزرای افراطی کابینه نتانیاهو است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد نیز درباره اجرای این عملیات هماهنگی انجام داده‌اند.

این منبع افزود که برنز با نتانیاهو نیز در این خصوص تلفنی گفت‌وگو و تأکید کرد که در صورت مخالفت نخست وزیر این رژیم با اجرای عملیات محدود در رفح، دولت آمریکا ممنوعیت انتقال مهمات و تجهیزات جنگی به اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان سعی دارد تاریخ پایان جنگ را مشخص نکند و از دولت آمریکا هم این موضوع را درخواست کرده است. او به میانجی مصری نیز ابلاغ کرده که حاضر است بدون ارائه تعهد کتبی، از انجام عملیات نظامی خودداری کند به شرط آنکه تاریخ پایان یافتن جنگ را تعیین نکند.

این منبع همچنین گفت که دولت آمریکا به شرکای اروپایی خود نیز محدود بودن عملیات در رفح را اعلام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • دیروز، ایرانی‌های تورنتو با دیدن آرنولد شوارتزنگر، غش و ضعف کردند
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد