Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم در پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از محل برگزاری جشنواره بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی درباره «زنگ هفتم» که یکی از برنامه های جانبی جشنواره جهانی فیلم فجر است و ویژه دانش آموزان تهرانی برگزار می شود، گفت: این برنامه با همکاری مسئولان جشنواره جهانی فیلم فجر شکل گرفت و فیلم هایی از جشنواره که در حوزه کودک و نوجوان هستند در ۱۰پردیس و سینما برای دانش آموزان مقطع دبستان تا دبیرستان اکران می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف نظام آموزش و پرورش ما جدا بودن مدارس از اتفاقاتی است که در درون جامعه اتفاق می افتند؛ اتفاقاتی که بچه های ما به دلیل شرکت نکردن در آنها نمی توانند مهارت های لازم فرهنگی و اجتماعی را کسب یا به حد کفایت تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تاثیرات برنامه «زنگ هفتم» گفت: برگزاری چنین برنامه هایی می تواند فرصتی ایجاد کند تا بچه ها در جایی بیرون از محیط مدرسه در معرض اهداف و نیازهای جدیدتر و بیشتری قرار بگیرند. از طرف دیگر تماشای فیلم هایی متناسب با سن و اصول روانشناسی به آنها کمک خواهد کرد تا آموزش های متفاوت تری ببینند.

بطحایی ادامه داد: به صورت معمول محیط های اجتماعی، خانواده و… فرصت هایی برای یادگیری دانش آموزان هستند و می تواند به بالا بردن مهارت های شناختی آنها کمک کند، به ذهن بچه ها تفکر و انسجام دهد، حس زیبایی شناختی آنها را تقویت کند، تمرکزشان را افزایش دهد و استعدادهایشان را گسترش دهد.

وی با اشاره به این که در طول یکی دو روز گذشته حدود بیست هزار دانش آموز در این برنامه شرکت کرده اند، گفت: برای من که وزیر سیزده میلیون دانش آموز هستم این رقم آنچنان زیاد نیست و امیدوارم در سال های آینده بتوانیم دانش آموزان بیشتری را در این برنامه شرکت دهیم.

گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشنواره جهانی فیلم فجر با رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر و رضا کیانیان رییس جشنواره دیدار کردند.

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران بیمه ترافیک نیروی انتظامی پلیس راهور سازمان محیط زیست محسن هاشمی بارش باران طرح ترافیک سرهنگ نادر رحمانی سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: اصل و مبنای ترافیک (راهنمایی و رانندگی)، فرهنگ سازی و آموزش است و باید به این دو مقوله توجه ویژه‌ای شود و شهرداری ها در این زمینه همراهی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنهاست.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمود‌های رفتاری افراد در استفاده از فضا‌های متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش‌آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ... انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی