Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:44:48 GMT

111 شهید گمنام در سیستان و بلوچستان آرمیده اند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۸۲۰۵

111 شهید گمنام در سیستان و بلوچستان آرمیده اند

زاهدان - ایرنا - نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان گفت: این استان مفتخر به میزبانی از پیکر مطهر 111 شهید گمنام در مناطق مختلف است.

سرهنگ حمزه دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهدای بزرگوار در 48 نقطه سیستان و بلوچستان به خاک سپرده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیشتر این شهدا جوان هستند که در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس همچون طلائیه، فاو، شلمچه و جزایر مجنون به شهادت رسیده اند.
وی ادامه داد: شهرستان های مهرستان، سیب و سوران و فنوج که تاکنون افتخار میزبان از شهدای گمنام را نداشته اند نیز متقاضی برای حضور این شهدای والا مقام هستند.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان گفت: انس و الفت مردم با شهدا، جریان سازی معنوی و ایجاد بستر مناسب برای گرامیداشت مقام شهدا و گسترش معارف دفاع مقدس از مهمترین برکات خاکسپاری شهدای گمنام در نقاط مختلف این استان است.
وی افزود: با گذشت سال ها از پایان دوران دفاع مقدس هنوز مردم مشتاقانه و باشکوه در مراسم تشییع شهدا حضور می یابند که علت این حضور انتقال نسل به نسل ارزش های دفاع مقدس است.
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 میلیون و 775 هزارنفر شامل بیش از 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاعي شهداي گمنام سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان

 استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به حوزه سیستان با حضور در منازل شهید حسین سردشتی بیرجندی، شهید بهزاد بارانی، شهید محسن کمالی دوست و شهید کاظم ملائی با خانواده معزز این شهدای گرانقدر دیدار و گفتگو کرد.

  استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: خانواده شهدا بالاترین سرمایه خود را که فرزندانشان بودند تقدیم اسلام و نظام کردند، بنابراین باید هرکاری که از دستمان بر می آید برای خانواده های بزرگوار این افراد انجام دهیم تا مدیون آن‌ها نباشیم.

  محمد کرمی با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده آنان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و خدمت به آنان را وظیفه خود می دانیم، تصریح کرد: وظیفه و رسالت مسئولین، تداوم راه شهدا در حفاظت از کشور و نظام است، لذا در تلاش هستیم تا با حل مشکلات و مسائل پیش روی مردم، تامین آسایش، امنیت و رفاه ایشان، در مسیر شهدا گام برداریم.

  شهیدان محسن کمالی دوست، اسماعیل بزی الله ری، کاظم ملائی، حسین سردشتی بیرجندی و بهزاد بارانی در ۲۱ فروردین۱۴۰۳ در حمله مزدوران استکبار جهانی به دو خودروی گشت نیروی انتظامی که در حال ماموریت بودند در مسیر شهرستان سیب سوران به شهادت رسیدند.

 
  

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام