Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:14:07 GMT

شهید ثالث در فقه تشیع جایگاه ارزشمندی دارد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۰۷۳

شهید ثالث در فقه تشیع جایگاه ارزشمندی دارد

اهواز – ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تجلیل از شخصیت والای علامه شهید قاضی نورالله شوشتری گفت: آثار شهید ثالث از منابع گرانبهای فقه تشیع است وایشان درفقه ما جایگاه بسیار ارزشمند و والایی دارند.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه سه شنبه در نشست خبری همایش علامه شهید قاضی نورالله شوشتری افزود: استقبال از برگزاری همایش گرامیداشت این عالم وارسته فراملی است و حتی کشورهندوستان نیز خواهان برگزاری آن است و علمای حوزه های علمیه استان های بسیاری از جمله مازندران، تهران و اصفهان خواستار مشارکت در برگزاری این همایش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: کتب این عالم برجسته از منابع اصلی کتابخانه آستان قدس رضوی است و بیشتر کتاب های موجود علامه شهید قاضی نورالله شوشتری به مقام معظم رهبری اهدا شده که ایشان نیز آنها را در اختیار آستان قدس رضوی قرار داده است.
آیت الله موسوی جزایری یادآور شد: قطعا با اطلاع علمای حوزه های علمیه نجف اشرف و کربلا از برگزاری این همایش برای عالم برجسته دین آنها نیز خواستار برپایی همایش های مشابه خواهند بود.
وی درخصوص مدارج علمی این دانشمند شیعه افزود: علامه شهید قاضی مرجع تقلید برجسته ای بود که در مباحث اعتقادی و کلام بسیار عالم بود.
همایش تکریم مقام علمی شهید قاضی سیدنورالله شوشتری امروز چهارشنبه از ساعت 8 صبح در مسجد اعظم اهواز برگزار می‌شود.
این مراسم با سخنرانی آیت‌الله موسوی جزایری (نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان) و با حضور علما، طلاب، دانشجویان و عموم مردم اهواز انجام می‌پذیرد.
شهید سید نورالله حسینی شوشتری معروف به قاضی سید نورالله شوشتری یا شهید ثالث، فقیه اصولی، متکلم جدلی، محدث رجالی و شاعر و عالم شیعه عهد صفویه بود که از آثار بنام وی می‌توان به کتاب مجالس ‌المومنین اشاره کرد. از آثار مشهور او مجالس المؤمنین است که حاوی موضوعاتی در جغرافیای اماکن و تاریخ شیعی است.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهيد قاضي خوزستان همايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه مراسم شهادت صادق آل محمد امام جعفر بن محمد ظهر شنبه با سخنرانی آیت الله سید شرف‌ الدین ملک حسینی رئیس حوزه علمیه مدرسه خان شیراز، در مدرسه علمیه خان (شیراز، سه راه احمدی) برگزار شد.

در این مراسم سخنران برنامه به ذکر ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و نقش تربیتی امام صادق (ع)، چگونه پایه‌گذاری مذهب تشیع جعفری توسط این امام همام و تأثیر وی بر اعتلای فرهنگ تشیع، شخصیت علمی این امام گرانقدر و برخورد وی با منتقدان و دانشمندان و… پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، لطف الله شیبانی فرماندار شیراز، سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهور استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس از جمله میهمانان این آئین بودند که با استقبال پرشور برگزار شد.

کد خبر 6096429

دیگر خبرها

  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • ریزش کوه در مسیر بدره-قاضی خان
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند
  • دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب
  • عزاداری  در رسای رییس مذهب تشیع در کرمان