Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@07:36:45 GMT

تنوع بخش‌ها؛ وجه امتیاز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۴۰۹

تنوع بخش‌ها؛ وجه امتیاز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

  نخستین داور از سمت راست؛ محمد بابکر الخلیفه از سودان محمد احمد بابکر الخلیفه عمر، داور سودانی رشته صحت حفظ سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این مطلب گفت: من سطح حافظان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات را در حد خوب و قابل قبولی می‌دانم و علاوه بر اجراهای ممتازی که شاهد بودیم، حافظان حاضر در این مسابقات، دارای صوت‌های زیبایی نیز بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره سازماندهی و اجرای مسابقات قرآن ایران و مقایسه آن با سایر مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: بدون تعارف می‌گویم که رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران از مسابقات ممتازی است که در جهان اسلام امروز به تنوع رشته‌ها و بخش‌ها شناخته می‌شود، چرا که این مسابقات چند سالی است علاوه بر بخش آقایان در بخش‌های روشندلان، بانوان و طلاب علوم دینی نیز برگزار می‌شود و این امتیازاتی است که کمتر در سایر رخدادهای بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان دیده می‌شود.   شیوه‌های حفظ قرآن
این داور سودانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مهم‌ترین شیوه‌های آموزش حفظ قرآن در سودان اشاره کرد و گفت: در سودان علاوه بر مکتب‌خانه های سنتی آموزش قرآن، مدارس جدید و نوین نیز در زمینه آموزش قرآن نیز راه‌اندازی شده است.
وی گفت: در سودان مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن با نام «خلاوی» شناخته می‌شوند که بسیار قدیمی و ریشه‌دار هستند، چرا که اندکی پس از ورود اسلام به کشور سودان، این مکتب‌خانه‌ها وجود داشته و همچنان با استقبال گسترده علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان به امر آموزش قرآن می‌پردازند.
محمد احمد بابکر الخلیفه عمر گفت: در حال حاضر علاوه بر مکتب‌‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن، آموزش حفظ قرآن در قالب مدارس قرآنی نیز صورت می‌گیرد و این افراد پس از حفظ قرآن کریم در این مدارس، در علوم آکادمیک نیز صاحب تخصص می‌شوند.   آموزش قرآن در دانشگاه‌های سودان
وی درباره سطح آموزش قرآن در دانشگاه‌های سودان گفت: امروز برخی از افرادی که به دانشکده‌های علمی کشور سودان همچون رشته‌های داروسازی و پزشکی ملحق می‌شوند حافظ قرآن هستند که اکثر آن‌ها دانش‌آموخته مدارس قرآنی و در جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم که به صورت سالانه برگزار می‌شود، بخشی از آن به رقابت دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اختصاص دارد که البته این مسابقات محلی است و بین‌المللی نیست.
این فعال سودانی قرآن در پایان خطاب به جوانان گفت که از شما می‌خواهم علاوه بر حفظ و قرائت قرآن، در آیات این کتاب الهی نیز تدبر و تفکر کنید و با این کتاب الهی زندگی کرده و با آن انس بگیرید.
انتهای پیام
 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد