Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:25:25 GMT

راه مصونیت از آسیب‌ ها بازگشت به ارزش ها است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۹۴۷۷

راه مصونیت از آسیب‌ ها بازگشت به ارزش ها است

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه مصونیت از آسیب‌های عصر «جهان شبکه‌ای» بازگشت به داشته‌های تمدنی خودمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به جمهوری تاتارستان در جمع دانشجویان دانشگاه فدرال قازان، اظهار کرد: در آغاز قرن گذشته کمونیسم که ریشه آن در غرب بود و به شرق مهاجرت کرد، باجلوه دین ستیز خود در جمهوریهای شوروی سابق از جمله تاتارستان پیاده شد اما نتوانست عمر خود را به یک قرن برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی(ره) در نامه به گورباچف ضمن پیش بینی پایان عصر کمونیسم، حقایق بسیاری را یادآور شدند که مهمترین آن ضرورت توجه به خداوند برای سعادت در دنیا و آخرت بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه با ظهور دوره پهلوی در ایران، اسلام ستیزی با مداخله مستقیم غرب شدت گرفت که با پیروزی انقلاب اسلامی طومارش در هم پیچید، تصریح کرد: با سقوط دو رژیم دین ستیز شوروی و پهلوی زمینه بی‌نظیر برای احیای روابط دیرینه مذهبی و فرهنگی بین دو کشور و ملت ایران و تاتارستان به وجود آمده است.

وی تأکید کرد: تحقیقات نشان داده که بیش از 3 هزار لغت ادبیات دینی تاتارستان ریشه در زبان فارسی دارد که بیانگر عمق قرابت فرهنگی این دو سرزمین است.

رئیسی با بیان اینکه در آغاز قرن بیست و یکم، غرب سودای ایجاد نظم یکپارچه جهانی را در سر پروراند، گفت: در این راستا دو دهه تلاش کرد و اکنون در حال رقم زدن عصری است که می‌توان آن را دوره «جهان شبکه‌ای» نامید.

وی خاطر نشان کرد: این مرحله دارای مزایا و معایبی است که اگر ملت‌ها خود را برای مواجهه با آن و درک تغییر شرایط زندگی آماده نکنند، بیش از بهره‌وری مزایا، گرفتار مصیبت‌های آن می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی به تشریح ویژگی‌های دوره «جهان شبکه‌ای» پرداخت و گفت: این دوره به دنبال عبور از هویت‌ها، خرده فرهنگ‌ها، ملیت‌ها و حتی حکمرانی درون سرزمینی است و تلاش می‎کند با تکیه بر فضای سایبری، حاکمیت فراملی را بر ملت‌ها حاکم کند.

باید به جای یک کنشگر منفعل، یک بازیگر فعال باشیم

وی با تأکید بر اینکه امروز ما باید با اندیشه و همت بلند، جایگاه خود را در این دوره ترسیم کنیم و به‌جای کنشگر منفعل، یک بازیگر فعال باشیم، تصریح کرد: امپراطوریهای اقتصادی جهان علاوه بر پروژه شبکه سازی‌های مجازی، به دنبال هویت زدایی از ملت‌های منطقه هستند و به تصویر کشیدن خشونت لجام گسیخته به اسم دین اسلام توسط داعش در همین راستاست.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دین اسلام مبتنی بر حکمت، علم، عقلانیت، معنویت و اخلاق است، آنچه در آسیا و آسیای میانه وجود دارد الهام گرفته از مکتب اهل بیت پیامبر(ص) و  مکتب رضوی است.

وی با بیان اینکه دین اسلام، دین عقلانیت، فطرت گرایی، اخلاق، معنویت و مودت بین همه انسان‌ها با مذاهب مختلف است، تأکید کرد: قدرت‌های استکباری می‌خواهند خشونت را که مظهر اشباع ناپذیری انسان مادی غربی است به تعالیم اسلامی تحمیل کنند و دین گریزی از درون را در ملت‎های منطقه به وجود آورند.

رئیسی خاطر نشان کرد: راه مصونیت از آسیب‌های عصر «جهان شبکه‌ای» بازگشت به داشته‌های تمدنی خودمان است، باید با تدبیر در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی غرب بایستیم و توجه به معنویت را در جهان گسترش دهیم.

وی افزود: باید برای دوری از معایب عصر «جهان شبکه‌ای» با گفت‌وگوی بین صاحبان اندیشه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی 2 کشور و تشکیل جغرافیای فرهنگی و علمی بر پایه فرهنگ دینی، از ملت‌هایمان صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه حرم مطهر حضرت رضا(ع) فضایی معنوی برای جبران خلاءهای  امروز انسانها نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه دوستداران اهل بیت(ع) خلق کرده است، گفت: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین مجموعه مردم نهاد دینی در جهان اسلام مسئولیت توسعه فرهنگ، معارف، علم و حتی سلامت و محرومیت زدایی را از سوی واقفین در طول سالیان متمادی بر عهده داشته است.

رئیسی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم گفت‌وگوی میان اندیشمندانمان با دانشگاه شما را گسترش دهیم و با ایجاد مراودات علمی به اهداف مشترکمان که برای تعالی انسان امروز مفید است، نزدیک‌تر شویم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اقدامات پلیس آمریکا در سرکوب دانشجویانی که برای حمایت از مردم غزه تجمعاتی را برگزار کرده بودند، گفت: محیط آکادمیک جایی نیست که رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی صورت گیرد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد امروز هشتم اردیبهشت با تجمع در مقابل درب شمالی این دانشگاه، اقدامات پلیس آمریکا در سرکوب دانشجویانی که برای حمایت از مردم غزه تجمعاتی را برگزار کرده بودند را محکوم کردند. 

دانشجویان حاضر در این تجمع با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و سردادن شعارهایی نظیر "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" همدردی خود با همنوعان آمریکایی‌شان را اعلام کردند و از مقامات ایالات متحده خواستند به استانداردهای دوگانه خود در قبال آزادی بیان پایان دهند. 

مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این تجمع اظهار کرد: امروز بار دیگر آمدیم با ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنیم. آمدیم که بگوییم ما حق‌طلب هستیم که هیچ ظلمی را در هیچ نقطه‌ای از جهان برنمی‌تابیم. لذا ما هرگز نتوانستیم ظلم ۷۵ ساله رژیم کودک‌کش صهیونیستی را تحمل کنیم و امید است به زودی شاهد سرنگونی این رژیم باشیم.

وی افزود: امروز می‌دانیم نخبه‌ترین جامعه ایالات متحده شامل اعضای ۳۸ دانشگاه برتر این کشور متوجه نقشه‌های شوم آمریکای مستکبر و رژیم صهیونیستی شده‌اند. یک سال پیش عده‌ای از  اغتشاشگران سعی داشتند نقشه‌های اسرائیل و آمریکا را در کشور ما اجرا کنند که شکر خدا راه به جایی نبردند و این از بصیرت مردم ایران بود و امروز خودشان گرفتار نقشه‌های شوم خود شده‌اند. 

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: با حضور در این تجمع آمده‌ایم بار دیگر با رهبری تجدید بیعت کنیم و بگوییم جامعه دانشگاهی با بصیرت، همیت و غیرت بالای خود در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و کشورهای مظلوم ثابت‌قدم است و ما با جدیت در راستای استقرار نظام امام عصر سربازی می‌کنیم.

میرزایی بیان کرد: امروز به نمایندگی از جامعه دانشگاهی خراسان رضوی نامه‌ای به زبان انگلیسی آماده و به روسای ۳۸ دانشگاه آمریکا ارسال کردیم. در آن نامه قید شد که محیط آکادمیک جایی نیست که رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی صورت گیرد، بلکه این محیط جایی برای بیان نگاه‌های آزاداندیش و حق‌طلبانه است.

وی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی نشان داد قدرت صهیونیست‌ها پوشالی بوده و فقط سعی دارند در فضای مجازی تبلیغات و قدرت‌نمایی کنند، گفت: حوادث این ۷ ماه نشان می‌دهد تحقق پیش‌بینی رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل و برچیده شدن ظلم در سراسر دنیا نزدیک است. 

دانشجویانی که زمانی امید غرب برای ترویج مفاهیم ضدانسانی بودند، امروز بیدار شده‌اند

در ادامه رسول نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز عنوان کرد: آن روز که هندسه دانشگاه در غرب مهندسی شد و جبهه استکبار فضای تولید دانش و تربیت دانشجو را طوری طراحی کرد که تضمینی برای ادامه زندگی منحوس خود داشته باشد و این مدل و هندسه را به کشورهای دیگر صادر کرد، شاید فکرش را هم نمی‌کرد روزی ۳۸ دانشگاه آمریکایی به استقبال مبارزه با ارزش‌های ضدانسانی غرب بروند.

وی افزود: روزی امید جبهه استکبار این بود که در دانشگاه‌های جبهه مقاومت و به خصوص در دانشگاه‌های ایران، دانشجو علیه ارزش‌های برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی بلند شود و به عنوان پیاده‌نظام غرب به مبارزه با این ارزش‌ها بپردازد.

نوروزی اضافه کرد: عده‌ای از مردم مظلوم در غزه بلند شدند و دوباره انسانیت خفته را بیدار کردند و باعث شدند دانشگاه‌هایی که مشغول طراحی آینده رژیم کودک‌کش صهیونیستی بودند به هم بریزند. دانشجویانی که زمانی امید غرب برای ترویج مفاهیم ضدانسانی بودند، امروز بیدار شده‌اند و در مقابله با ذلت به پا خاسته و عزت و انسانیت را از دولتمردان خود مطالبه می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی ادامه داد: این اتفاق بزرگی است و نظم نوینی حول محور مبارزه مستضعفین در مقابل مستکبرین در جهان در حال شکل‌گیری است. این ادامه مسیری است که امام بزرگوار ما آغازکننده آن بود.

نوروزی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم و خدا را شاکر هستیم که در دورانی زیست می‌کنیم که این شرایط را می‌بینیم، گفت: خداوند در قرآن کریم وعده داده که وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ"؛ و ما اراده داشتیم که بر طایفه ضعیف و ذلیل‌شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم.

در پایان این مراسم بیانیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی در محکومیت جنایات پلیس آمریکا علیه دانشجویان آزادی‌خواه این کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی قرائت شد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی