Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@17:00:43 GMT

با خواب مناسب انسولین بدنتان را تنظیم کنید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۰۱۷۸

با خواب مناسب انسولین بدنتان را تنظیم کنید

خبرگزاری میزان- رئیس انجمن اختلالات خواب ایران گفت: ۵۰ درصد بیماری‌های فشار خون ثانویه به دلیل اختلالات خواب است و در این زمینه دیابت نیز می‌تواند ناشی از همین اختلالات باشد. به گزارش گروه فضایی مجازی خبرگزاری میزان، محمد فرهادی رئیس انجمن اختلالات خواب ایران اظهار کرد: هشتمین همایش اختلالات خواب در راستای توسعه و ارتقای بیشتر بخش پزشکی خواب برگزار می‌شود؛ اختلالات خواب از بدو تولد در نوزاد شروع و تا کهن‌سالی ادامه دارد؛ کم خوابی اثر‌های منفی مختلفی بر روی ارگان‌های مختلف بدن و سیستم‌های هیدرولیک می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شایع‌ترین دلیل بروز اختلالات خواب
رئیس انجمن اختلالات خواب ایران با اشاره به اینکه کم‌خوابی یکی از شایع‌ترین دلایل اختلالات خواب محسوب می‌شود، افزود: اختلالات خواب تاثیر زیادی بر خلق و خو، وضعیت شغلی افراد و به خصوص برای مشاغل حساس دارد و باید به طور جدی درمان شود، این عارضه در کودکان باعث کم‌هوشی، رشد کم اعضای مختلف بدن از جمله دندان و حتی ریه کودکان می‌شود.

وی با بیان اینکه اختلالات خواب برای افرادی که دارای مشاغل سخت و حساس هستند می‌تواند سبب بروز مشکلات جدی شود، تاکید کرد: ۵۰ درصد بیماری‌های فشار خون ثانویه به دلیل اختلالات خواب است و دیابت نیز می‌تواند ناشی از همین اختلالات باشد؛ به طوریکه کمبود خواب باعث مقاومت بدن نسبت به انسولین می‌شود.

رئیس انجمن اختلالات خواب ایران تاکید کرد: ۲۰ درصد حوادث ترافیکی به دلیل اختلالات خواب رانندگان است، خوشبختانه امروزه پزشکی خواب در کشور جا افتاده است و دوره‌های فلوشیپ تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: دستورالعمل تاسیس مراکز خواب به وزارت بهداشت داده شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این دستورالعمل اجرایی شود.   منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند