Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح موزه دین و دنیا که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی این موزه اظهار کرد: علمای دینی دارای فضیلت‌های مختلفی بوده‌اند و از جمله فضائل ایشان ارتباط مستمر با ائمه اطهار به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ارائه مفاهیم دینی در قالب‌های تجسمی و بصری از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: تجسم تعالیم دینی در قالب موزه اقدامی ارزشمند و بی‌نظیر در کشور است.

این مرجع تقلید ضرورت به نمایش گذاشته شدن آثار علما و فقها را مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیاری از آثار علمای دینی هنوز ناشناخته بوده و حتی بخش قابل توجهی از این آثار ارزشمند در گذشته از کشور خارج شده و امروز در موزه‌های اروپا به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار غارت آثار اسلامی را می‌توان در موزه‌های کشورهای دیگر به خوبی مشاهده کرد، گفت: بسیاری از آثار موزه‌های مهم کشورهای خارجی را آثاری از بزرگان اسلام تشکیل داده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه فقه شیعه در مرتبه والایی از اتقان قرار دارد، گفت: وجود 57 هزار حدیث و روایت در مباحث علمی فقه شیعه موجب شده که این فقه از اصالت قابل توجهی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه فقه شیعی با هنر توأم شده است، خاطرنشان کرد: هنر فقه شیعه استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تجسم فقه و احکام اسلامی است و این مسئله موجب شده است که شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره جشنواره ملی «آسمون»  که با محوریت تولیدات نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در ۶ موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است. حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی) خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون (هویت اجتماعی) ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی) تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟ مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتی امن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی) تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی) درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون.

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد. جوایز جشنواره شامل میلیارد‌ها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است. همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بستر‌های مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود