Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:38:48 GMT

تدوین آیین نامه کلینیک های خواب/خروپف بیشترین علت مراجعات

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۱۳۹۳

تدوین آیین نامه کلینیک های خواب/خروپف بیشترین علت مراجعات

دبیر علمی هشتمین همایش سراسری خواب، از تصویب آیین نامه تاسیس کلینیک های خواب در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر امین آمالی صبح چهارشنبه در افتتاحیه هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب در تالار بیمارستان امام، گفت: علم خواب، رشته های مختلفی از علوم پایه تا رشته تخصصی پزشکی را در بر می گیرد و یک علم بین رشته ای است که نمی توان بدون کار تیمی، در این رشته موفق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که انجمن پزشکی خواب ایران فعالیت خودش را از سال ۸۴ آغاز کرده است، افزود: هدف انجمن، گسترش اصولی این علم در کشور است.

وی با اشاره به برپایی سه کارگاه در طول برگزاری همایش اختلالات خواب، ادامه داد: برای هر یک از رشته های حاضر در این همایش، دو ساعت سمپوزیوم ترتیب داده شده است.

آمالی در ادامه به ارتباط اختلالات خواب و کیفیت زندگی افراد اشاره کرد و افزود: اختلال خواب در کیفیت زندگی افراد تاثیر زیادی دارد، بطوریکه این اختلال بر سایر ارگان های بدن و بروز بیماری های مختلف اثرگذار است.

وی، بیشترین علت مراجعات افراد گرفتار اختلالات خواب به پزشک را خروپف عنوان کرد و گفت: آنچه در این بین اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، توقف های تنفسی است که منجر به کاهش اکسیژن رسانی به بدن و عوارض آن است.

آمالی با تاکید بر پیشرفت علم خواب در ایران، تصریح کرد: در حال حاضر آیین نامه تاسیس کلینیک های خواب در وزارت بهداشت در حال تصویب است.

دبیر علمی همایش اختلالات خواب، استانداردسازی کلینیک های خواب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورتی که بتوان این استانداردها را ایجاد کرد، می توان پوشش بیمه ای این خدمات را نیز فراهم کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد