Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباسی: برای انتقال ۷۰۰ نفر از محکومین ایرانی از ترکیه توافقات اولیه صورت گرفته و تلاش می کنیم هم محکومین آن ها را تحویل دهیم و هم محکومین خود را از ترکیه برگردانیم

ایران آنلاین /  معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از انجام توافقات اولیه برای انتقال ۷۰۰ محکوم ایرانی از ترکیه به کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود عباسی در پاسخ به مهر با اشاره به اینکه امسال را با دیپلماسی فعال حقوقی قضایی شروع کردیم، با سفر رئیس جمهور به ترکمنستان ۲۸۳ نفر از محکومین زندانی در این کشور به ایران برگشتند و ۴ نفر از محکومین ترکمنستان را تحویل دادیم، اظهار داشت: در هفته گذشته ۵ نفر از محکومین ایرانی را از افغانستان برگرداندیم.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده ۴۷ نفر از محکومین ایرانی از کویت به کشور برمی گردند، تصریح کرد: متاسفانه در ترکیه تعداد زیادی محکوم داریم که بسیار زیاد هستند، در آینده نزدیک همه آنها را برمی گردانیم.

رئیس کارگروه انتقال محکومین و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری ادامه داد: برای انتقال ۷۰۰ نفر از محکومین ایرانی از ترکیه توافقات اولیه صورت گرفته و تلاش می کنیم هم محکومین آن ها را تحویل دهیم و هم محکومین خود را از ترکیه برگردانیم.

عباسی با اشاره به اینکه هفته گذشته امضای ۴ معاهده حقوقی قضایی را با کشور برزیل داشتیم، این معاهده ها شامل استرداد مجرمین، انتقال محکومین، معاضدت حقوقی در امور کیفری و معاضدت حقوقی در امور تجاری و مدنی است، یادآور شد: در آینده نزدیک و ظرف دو هفته آینده با یکی از کشورهای عربی نیز معاهده ای امضاء می کنیم./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

وزارت امور خارجه الجزایر تجاوز ارتش صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه را با شدیدترین عبارات محکوم کرد و آن را زمینه سازی برای تهاجم زمینی خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اشغال گذرگاه رفح توسط ارتش صهیونیستی، وزارت امور خارجه الجزایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات بسیار خطرناک و تهدیدی برای انجام جنایات بی‌سابقه و یک فاجعه انسانی با دامنه و ابعاد گسترده‌ است.

از زمانی که ارتش صهیونیستی حمله خود را به نوار غزه شروع کرده‌ است، ساکنان این باریکه برای در امان ماندن از جنایات نظامیان اسرائیلی به منطقه رفح ( نزدیک مرز مصر ) پناهنده شده‌اند. اکنون بیش از یک میلیون و 500 فلسطینی در رفح مستقرند.

در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر آمده‌ است: اشغالگران اسرائیلی در گذشته با توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین فلسطینیان را آواره می‌کردند و اکنون با انجام عملیات نظامی آنان را به کوچ اجباری وا می‌دارند.

تداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، این بیانیه می افزاید: اشغالگران با این اقدام تائید می‌کنند که اصلا به اجماع جامعه جهانی برای توقف فوری نبرد در نوار غزه اهمیتی نمی‌دهند.

وزارت امور خارجه الجزایر همچنین از جامعه جهانی خواست فشارهای فوری و موثر خود را علیه رژیم صهیونیستی به کار گیرد تا این رژیم مجبور شود به حملات خود علیه شهروندان بی‌گناه فلسطینان پایان دهد.

این وزارتخانه با اشاره به تداوم حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد، احتمال تهاجم زمینی نظامیان صهیونیستی به رفح وجود دارد که در این  صورت، پیامدهای وخیمی در پی خواهد داشت که برهم خوردن ثبات و امنیت در منطقه طی ده‌های آینده یکی از آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح