Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:37:31 GMT

او هنرمند نازپرورده اشرافیت نبوده و نیست

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۱۶۱۲

او هنرمند نازپرورده اشرافیت نبوده و نیست

آثار هادی اشرفی ـ کاریکاتوریست ـ میانه اردیبهشت‌ماه روی دیوارهای خانه هنرمندان خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه آثار هادی اشرفی به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت حرفه‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

آثار این کاریکاتوریست ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر بزرگمهر ـ روزنامه‌نگار و گالری‌دار ـ در بخش‌هایی از نوشته خود درباره هادی اشرفی آورده است: کارهای هادی در حوزه هزل و هجو تصویری گنجانده نمی‌شود، عین طنز تصویری است. استاد هادی اشرفی به خوبی این حوزه را می‌شناسد، کارتون‌های او تنها برای سرگرمی عوام نیست. او با خطوط کم و بسیار ساده، حرف‌های بسیار والای انسانی را در طرح‌هایش به رخ تماشاگر می‌کشاند.

او در ادامه نوشته است: هادی اشرفی سال‌هاست می‌گوید من ایرانی هستم، شازند اراک یا نیشابور و تهران فرقی نمی‌کند. مهم این است که خاک وطن من از جنوب خشک تا شمال سرسبز، همه‌اش دیدنی است و من به عشق این وطن و مردم آن دست به قلم می‌برم. هنرمند نازپرورده اشرافیت نبوده و نیست، او از جبهه شلمچه به بلژیک رفت و ده‌، بیست سالی هم کار و آموختن و تدریس را در فرنگ تجربه کرد و بازهم به شازند اراک پناهنده شد تا در خانه پدری آرامش بیابد.

هادی اشرفی متولد سال ۱۳۲۷ در شازند اراک است. او پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، در دوران دبیرستان به روزنامه «توفیق» رفت و با فضای حرفه‌ای طراحی و کاریکتور آشنا شد. اشرفی از فارغ‌التحصیلان دانشکده هنرهای دراماتیک رشته‌ی نمایشنامه‌نویسی و سناریونویسی است. او در فرهنگسرای نیاوران به‌عنوان طراح و گرافیست کار کرده و مدتی به‌عنوان کارشناس هنر در مرکز هنرهای نمایشی فعالیت کرده است. طرح‌های او در پنج دهه‌ی اخیر در بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات منتشر شده است.

اشرفی از سال ۱۳۶۵ برای ادامه تحصیل به بلژیک رفت و ضمن گذراندن دوره‌های طراحی در آکادمی هنرهای زیبای بروکسل به فعالیت‌هایش نیز ادامه داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری عجیب هادی چوپان؛ سعدی و حافظ فقط؟ نه من هم هستم! + عکس

به گزارش همشهری آنلاین هادی چوپان واکنش جالب توجهی به روز شیراز داشت. گرگ ایرانی با انتشار تصویری از ویترین مدال‌ها و افتخارات خود نوشت: روز شیراز مبارک. همه فکر می‌کنن شیراز فقط سعدی و حافظ و تخت جمشید داره. نه کاکو شیراز خیلی چیزای دیگه داره که قاره آسیا نداره.

کد خبر 849226 برچسب‌ها هادی چوپان ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!
  • عکس| منوچهر هادی فیلم بازی می‌کند؟
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • (عکس) واکنش خبرساز هادی چوپان به روز شیراز
  • استوری عجیب هادی چوپان درمورد روز شیراز + عکس
  • استوری عجیب هادی چوپان؛ سعدی و حافظ فقط؟ نه من هم هستم! + عکس
  • مصدومیت هافبک تراکتور جدی نیست