Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:16:08 GMT

روایت حسام صفایی فرد از« ۲۸۸۵ روز» در گالری ژاله

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۲۶۹۳

روایت حسام صفایی فرد از« ۲۸۸۵ روز» در گالری ژاله

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه انفرادی نقاشی حسام صفایی فرد با عنوان «۲۸۸۵ روز» از هفتم تا۲۱ اردیبهشت در گالری ژاله میزبان علاقه مندان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی گالری ژاله٬ حسام صفایی فرد٬ هنرمندی جوان، توانمند و جسور است. وی در این مجموعه از آثارش عموما از رنگ سفید و همینطور از کلاژهای پارچه و چوب استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خلق نقاشی هایش به ۲۸۸۵ روز جنگ ایران و عراق توجه داشته است و آنرا در فضایی انتزاعی و با رنگ سفید نقاشی کرده است.

 دنیای این هنرمند از نقاشی هایش اصلا جدا نیست و او به نوعی تجربه های زیسته اش را نقاشی کرده است. فضای اکسپرسیو آثار وی به نوعی تداعی جنگ و درگیری را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

در این نمایشگاه ۱۱ نقاشی که با کلاژ و ترکیب مواد خلق شده اند در ابعاد بزرگ در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

حسام صفایی فرد دربخشی از استیتمنت این نمایشگاه نوشته٬« 2885 روز بازه ای ازتاریخ من است که من 836 روز آن را ندیده ام و در 2049 روز از آن ، با چشم گشودن درعالم ماده،  نوبابه گی ام را زیسته ام. انتظار تجربه ، تجربه امروز ، تجربه دی روز ، تجربه فردا و  تکرار و تکرار و تکرار.دست و پازدن در اعماق تاریخی که پناه گاهی جز بستر سنگین و زمخت و تاریکای بلعنده ی خودش نیست .

حسام صفایی فرد  متولد136۱ است. او دراواسط دهه 80 جذب دنیای رنگ و سطح و بافت فرم های هنرهای تجسمی شد. نقاشی را نزد دنیا رستمی آغاز نمود و در طی مسیرش ، فضای ذهنی خود را پیدا کرده است. همچنین او مدتی نیز شاگرد محمد ابراهیم جعفری و بابک اطمینانی  نیز بوده است. او پیش از این در سال 1395 نمایشگاهی با عنوان سلف پره  برپا کرد و آثار وی در چند نمایشگاه گروهی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

نمایشگاه انفرادی نقاشی حسام صفایی فرد با عنوان »۲۸۸۵ روز» از هفتم تا۲۱ اردیبهشت در گالری ژاله میزبان علاقه مندان خواهد بود.

گالری ژاله درخیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر٬ کوچه نوشهر ، پلاک ۳ واقع شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن قرآن دولت جشنواره جهانی فیلم فجر سبک زندگی اسلامی آذربایجان شرقی مسجد شیراز گالری ژاله ۲۸۸۵ روز حسام صفایی فرد نقاشی نمایشگاه کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم

مجموعه "اسوه"، با نگاهی تاریخی به زندگی ائمه اطهار(ع) برای نخستین‌بار در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

صفا امیری، مدیر نشر بین‌المللی براق، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فعالیت‌های این نشر در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: نشر براق امسال با 27 عنوان کتاب جدید برای گروه سنی کودک و نوجوان در این رویداد فرهنگی حضور خواهد داشت. 

وی ادامه داد: شش عنوان از مجموعه "انتظار" برای نخستین‌بار عرضه خواهد شد. در این کتاب، زندگی امام زمان(عج) برای گروه سنی کودک روایت می‌شود. زندگی‌نامه حضرت قائم(عج)، نواب ایشان، وظایف منتظران، شباهت‌هایی که ایشان با دیگر افرادی دارند که در قرآن و احادیث ذکر شده است و ... از جمله موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است. 

امیری از مجموعه "اسوه" با عنوان دومین مجموعه جدید این نشر برای نمایشگاه یاد کرد و افزود: این مجموعه تلاش دارد زندگی 14 معصوم(ع) را در بستر تاریخی و با تکیه بر اسناد و منابع تاریخی بررسی و روایت کند. 

زمانه زر و زور و گل محمدی

مدیر نشر براق یادآور شد: مجموعه "سازنده کشتی کیست؟" از دیگر آثاری است که از این نشر برای اولین‌بار عرضه می‌شود. این مجموعه که به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری ابهری نوشته شده، در نظر دار. موهبت و نعمت‌های الهی را بر مبنای آیات قرآن کریم برای کودکان با زبانی داستانی روایت کند. در واقع کودک با یادآوری نعمت‌ها، می‌آموزد که چگونه شاکر خداوند باشد.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز 19 تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی