Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمدرضا جمشیدی درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، اظهار داشت: جلسه روز گذشته درباره تعیین روش هایی بود که برای حمایت از تولید و فروش محصولات داخلی و توسعه بازار فروش این محصولات و همچنین برخی مباحث حاشیه ای دیگر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: هریک از اعضای کانون بانک ها و موسسات خصوصی روش های متفاوتی از جمله کارت های اعتباری فروش کالا و پرداخت تسهیلات از این طریق را برای حمایت از تولید کنندگان و کالای داخلی در پیش گرفته اند، اما براساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شد تا ظرف چند روز آینده روش های دیگری از سوی اعضا پیشنهاد و مورد بررسی قرار گیرد.
 
دبیرکانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: پس از دریافت پیشنهادهای مختلف، بانک های خصوصی به یک روش واحدی باید برسند تا اجرایی شود. البته برخی چارچوب های اساسی برای این محصول جدید در نظر گرفته شده است.
 
جمشیدی درباره این چارچوب ها اظهار داشت: مقرر شد تا حمایت بانک ها و ارائه این محصول جدید تنها به کالاهایی اختصاص یابد که تاییدیه استاندارد را داشته باشند و اگر کالایی صادراتی است، به طور حتم باید تاییدیه وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارا باشد.
 
وی در ادامه افزود: البته برای این اقدام دو جنبه در نظر گرفته شده است به شکلی که هم به تولید کنندگان این تسهیلات تعلق می گیرد و هم به خریداران نیز امتیازهایی ارائه خواهد شد.
 
دبیرکانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته مقرر شد تا گروهی متشکل از برخی اعضای کانون ایجاد و با اعلام این طرح به مردم، اقدامات و بررسی های لازم آغاز و صورت گیرد.
 
جمشیدی، نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی دلار را موضوع دیگر جلسه عنوان کرد و ادامه داد: تفاوت نرخ ارز ناشی از نرخ ۴۲۰۰ تومان تعیین شده و نرخ های قبلی که در قراردادها و تعهدات بانک ها اعلام شده موضوع دیگر این جلسه بود. به طور مثال گشایش اعتباری از طریق فاینانس با نرخ های قبلی (نرخ مبادله ای) تعهد شده و زمان پرداخت باید با نرخ ۴۲۰۰ تومانی تسویه کنند.
 
وی افزود: اما این موضوع مورد تایید مشتریان نیست و به طور حتم مشکلاتی در پی خواهد داشت. تبعات نرخ جدید برای بانک ها مشکلاتی ایجاد کرده است که مقرر شد تا این مباحث به بانک مرکزی، وزارت اقتصاد ارائه و درخواست پیگیری شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

ویدئو: 330935

او در ابتدا درباره این بدهی گفت:  مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک  شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!