Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-04@08:22:43 GMT

آب سد رئیسعلی پاسخگوی نیازهای کشاورزی نیست

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۷۴۸۸

آب سد رئیسعلی پاسخگوی نیازهای کشاورزی نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به کاهش قابل توجه میزان ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری گفت: این حجم آب پاسخگوی نیاز آبی کشاورزی در سال جاری نیست.

به گزارش جنوب نیوز؛ شاهپور رجایی صبح چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: در سال زراعی جاری شاهد کاهش ۶۰ درصدی بارندگی‌ها در استان بوشهر بودیم و این موضوع میزان ذخایر آبی را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنها ۱۹ درصد از مخزن سد رئیسعلی دلواری آبگیری شده است، ادامه داد: میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری ۱۲۸ میلیون متر مکعب است که تنها ۵۹ میلیون متر مکعب قابل برداشت است و مابقی به عنوان آب پایدار سد و میزانی برای تبخیر و طرح‌های زیست‌محیطی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: میزان آب تخصیصی در بخش‌های مختلف پس از تصویب برنامه با پویش سازگار با کم‌آبی در شورای حفاظت منابع آب و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین تصویب در کارگروه ملی سازگار با کم‌آبی کشور تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه تامین آب آشامیدنی، صنعت، کشاورزی، فضای عمومی و خدماتی استان بوشهر متناسب با پویش سازکار با کم‌آبی تدوین شده است.

رجایی با اشاره به اینکه آبیاری نخیلات در چند دور در سال جاری امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: آب سد رئیسعلی دلواری می‌تواند تامین کننده یک دوره آب نخیلات منطقه در یک سال باشد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش‌ها، پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده است.

محمد کرمی امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان اظهار کرد: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی ها می توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند، افزود: بر اساس گزارش ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته های درسی آموزش و پرورش و دانشگاهها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد