Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:22:05 GMT

یک هزار و 100 سکونتگاه غیررسمی در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۷۸۵۰

یک هزار و 100 سکونتگاه غیررسمی در کشور وجود دارد

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور از وجود یک هزار و 100 سکونتگاه غیررسمی در کشور خبر داد.

ایران آنلاین / سیدحسن موسوی چلک اظهار کرد: طرح ارائه خدمات مددکاری در سکونتگاه‌های غیررسمی از سال 94 در شهر سبزوار آغاز شد و در حال حاضر این خدمات در سایر نقاطی که این چنین شرایطی دارند نیز به افراد ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سند ملی احیا، نوسازی و بهسازی در سال 93 توسط دولت به تصویب رسید، افزود: اجرای طرح ارائه خدمات مددکاری اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی برای نخستین بار به صورت در شهر سبزوار آغاز شد و انجمن مددکاران کشور مجری آن بود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 100 نقطه با ویژگی‌های سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور وجود دارد و این نقاط توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده اند.

موسوی چلک با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی در نقاط مختلف سایر شهرهای کشور پراکنده هستند، گفت: این در حالی است که بیش از یک سوم جمعیت شهر مشهد را حاشیه نشین‌ها تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: در شهر مشهد اجرای طرح های مددکاری و خدمات مختص این حوزه به جای سپرده شدن به نهادهای اجتماعی به سایر ارگان های غیرمرتبط سپرده شده و در این راستا از ظرفیت سازمان های اجتماعی کمتر استفاده شده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور تاکید کرد: به استناد سندهای موجود مقرر شده بود که در هر یک از شهرهای کشور، ستادی با عنوان «ستاد بازآفرینی محلات ناپایدار شهری» و با ریاست فرماندار شهرستان ها و مشارکت شهرداری ها به عنوان مدیریت دبیرخانه ستاد تشکیل شود، اما این موضوع به طور عملی در بسیاری از شهرها و از جمله در شهر مشهد محقق نشده است.

موسوی چلک تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در سکونتگاه‌های غیررسمی اثربخشی بیشتر ارائه خدمات مددکاری را مشاهده کنیم، باید از ظرفیت های اجتماعی موجود در این نقاط استفاده کنیم و نسبت به توانمندسازی اهالی آن گام برداریم.

وی اظهار کرد: با مدیریت اصولی، حضور مددکاران اجتماعی و ارائه خدمات مددکاری در سکونتگاه‌های غیررسمی و اداره پایگاه‌های خدمات اجتماعی به صورت غیردولتی و محله محور می‌توان معضلات این نقاط را مرتفع کرد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: کودکان نسبت به سایر معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی بیشتر در معرض خطر قرار دارند و آسیب پذیری این قشر بیش از سایرین است./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اجتماعی کشور


دیگر خبرها

  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • جلسه شورای اجتماعی کشور
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور