Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: اگر اصلاح و نوسازی نخیلات انجام نشود، نمی‌توانیم بخش برندینگ و بسته‌بندی را به سرانجام برسانیم و از آن به‌خوبی استفاده کنیم. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عرب در جلسه شورای مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان برای سه محصول خرما، پسته و چای ترش یک برنامه‌ریزی مدون و منسجم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: در همین رابطه در سال 1395 و 1396 برای نخستین بار 2.5 میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی نخیلات خرمای استان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بازارپسندی خرمای سیستان و بلوچستان کم بوده که تا کنون مشتری مناسبی پیدا نکرده است، افزود: با همکاران جهاد کشاورزی یک برنامه چند ساله تدوین شده تا نخیلات درجه سه را به درجه 2 و نخیلات درجه 2 را به درجه یک تبدیل کنیم.

عرب با تأکید بر ضرورت توجه به محصولات اصلی استان، گفت: در این برنامه برای هر سال یک هدفی تعیین شده که در آن بخش مشخصی از نخیلات را ساماندهی کنیم. در مجموع از سطح 56 هزار هکتار نخیلات استان سالانه 218 هزار تن محصول تولید می‌شود.

بدون اصلاح و نوسازی نخیلات موضوع برندسازی و بسته‌بندی کم‌ثمر است

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: اگر اصلاح و نوسازی نخیلات انجام نشود، نمی‌توانیم بخش برندینگ و بسته‌بندی را به سرانجام برسانیم و از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به محصول استراتژیک خرما در استان جدی است، ادامه داد: این کار شروع شده است و امسال نیز به صورت ویژه در شورای برنامه‌ریزی برای سه محصول خرما، پسته و چای ترش پرداخته می‌شود.

سید محسن کالوندی، مدیرکل حوزه استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین و فراوری محصولات کشاورزی در استان، گفت: نیازمند این هستیم که تولیدکنندگان استان را آموزش دهیم تا چگونه کیفیت محصولشان را به حدی برسانند که قابلیت صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های صادراتی استان در همه بخش‌های صنعتی، معدنی، باغداری و کشاورزی زیاد است، ادامه داد: برای صادرات باید به موضوع بسته‌بندی و فراوری محصولات توجه شود تا به ارزش‌افزوده محصول اضافه شود.

کالوندی گفت: شاید صادرات محصولات به صورت فله‌ای مشتری داشته باشد اما بازدهی ندارد چراکه هم‌اکنون برخی تجار از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خرمای سراوان را کیلویی هزار تومان می‌خرند و با یک بسته‌بندی مجلل و به‌صورت شکلاتی هر دانه خرما را 1000 تومان می‌فروشند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از بهسازی و روکش آسفالت بالغ بر یک هزار و ۳۸۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا، گفت: در سال گذشته ،یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده،میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است. ‌

کرد یادآور شد: همچنین در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمن ۷ نقطه پرتصادف رفع شده است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت