Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:20:27 GMT

اجبار قطر به حضور در سوریه توسط عربستان باجگیری است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۰۳۸۸

اجبار قطر به حضور در سوریه توسط عربستان باجگیری است

یک سناتور روسی اعلام کرد که مجبور کردن قطر به حضور نظامی در سوریه توسط عربستان یک اقدام باجگیرانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «فرانتس کلینتسویچ» عضو کمیته دفاعی شورای روسیه اظهار داشت که بیانیه «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان  مبنی بر این که قطر باید برای تأمین کمک نظامی آمریکا نیروهای خود را به سوریه ارسال کند، چیزی جز  باجگیری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلینتسویچ گفت: اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی باجگیری است. عربستان سعودی در حال اجبار قطر به انجام اقدامات غیرقانونی است.

وی افزود: در عین حال من شک دارم که با وجود بیانیه ترامپ، آمریکا واقعا قصد دارد به زودی از سوریه خارج شود. احتمالا عربستان سعودی می خواهد قطر همراه با آمریکا به این عملیات بپیوندد و جای آمریکا را نگیرد، که این اقدامی عجیب است؛ زیرا ریاض نمی تواند بفهمد که این امر فقط باعث افزایش هرج و مرج  و منجر به مرگ افراد بی گناه خواهد شد. علاوه بر این، سعودی ها اهداف دیگری دارند که ترجیح می دهند در مورد آن صحبت نکنند.

گفتنی است که قطر میزبان پایگاه هوایی العدید آمریکا، بزرگترین پایگاه هوایی در خاورمیانه است که ۱۱۰۰۰ ، نیروی آمریکا و تحت ائتلاف آمریکا در آن مستقر هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه