Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@20:16:29 GMT

«فلج مغزی» در کودکان چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۱۰۴۱

به گزارش خرداد به نقل از تیک؛ دکتر ساسان ساکت اظهار کرد: فلج مغزی(CP) اصطلاحی است تشخیصی که برای توصیف گروهی از اختلالات پایدار حرکتی و وضعیت قرارگیری بدن کودک که منجر به محدودیت حرکتی می‌شوند به‎کار می‌رود.
وی اضافه کرد: اختلالی که به عنوان بیماری فلج مغزی شناخته می‎شود در برگیرنده مجموعه گسترده‌ای از نقص‌های حرکتی دوران کودکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساکت ادامه داد: شدت الگوی درگیری اختلالات حرکتی و سایر اختلالات همراه با این سندرم از جمله مشکلات تکلم، ناتوانی‌های ذهنی و تشنج طیف بسیار گسترده‌ای است.
وی بیان کرد: در ۵۱ سال اخیر تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را در زمینه مراقبت‌های پیش و حین بارداری شاهد بوده‌ایم با این حال شیوع کلی این بیماری همچنان مقداری ثابت باقی‎مانده است.
این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان اظهار کرد: فرد مبتلا به فلج مغزی در تمام طول زندگی خود تحت تاثیر این بیماری قرار دارد و هدف آنها از مراجعه به پزشک و تحت درمان قرار گرفتن نه تنها بهبود عملکردهای جسمانی، بلکه افزایش کیفیت زندگی و توانایی تعامل اجتماعی است. برچسب ها: فلج مغزی ، کودکان ، سلامت

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تمرین تیم فوتبال نساجی پیش از دیدار حساس مقابل ذوب آهن اصفهان برگزار شد و ساکت الهامی در کنار بازیکنان خود به تمرین پرداخت.

این تمرین در هوای مطلوب برگزار شد و بازیکنان نساجی زیر نظر کادرفنی کارهای تاکتیکی را مرور کردند و ضربه به دروازه را در دستور کار خود قرار دادند.

نساجی در آخرین دیدار خود در لیگ برتر موفق به شکست تراکتور شد و سه امتیاز مهم را به دست آورد و با توجه به حذف از جام‌حذفی فرصتی 13 روزه برای ریکاوری و مرور برنامه‌های فنی داشتند تا برای کسب سه امتیاز مهم خارج از خانه آماده شوند.

ساکت الهامی و دستیارانش این تمرین را با دقت زیادی نظارت می‌کردند و در تمرین شوت‌زنی در کنار بازیکنان حضور پیدا کردند.

تصاویری از تمرین نساجی را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد (عکس)
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس