Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی نیاز به برقراری تعامل و انسجام بین قوا دارد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ استانها گیلان نظرات

اسدالله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: موضوعات متنوعی از جمله نوسانات بازار ارز،‌ اشتغال،‌ تورم،‌ بحران آب و سایر موضوعات مربوط به حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جلسه سران سه قوه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس،‌ قوه مجریه،‌ قضائیه و مقننه را ارکان اصلی نظام خواند و بیان داشت:‌ برگزاری جلسات مشترک و دوره‌ای بین سران سه قوه می‌تواند در جهت وحدت و انسجام ملی‌،‌ حفظ منافع و مصالح کشور و پیشبرد اهداف عالیه نظام بسیار مؤثر و مفید واقع شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خاطرنشان کرد:‌ درست است که مسئله تفکیک قوا بین دولت،‌ مجلس و قوه قضائیه برقرار است و هرکدام از این قوا از لحاظ شرح وظایف و مقررات کاری مستقل‌ هستند اما ایجاد فضای همگرایی مطلوب به رفع موانع و مشکلات موجود کمک می‌کند.

عباسی حرکت در مسیر رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را امری حیاتی دانست و افزود:‌ از جمله برکات و فواید برگزاری جلسات مشترک بین سران سه قوه،‌ سنجش آزادانه عملکرد هرکدام از قوا و نحوه فعالیت آنان در پیشبرد اهداف و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی به بررسی مهم‌ترین مسائل اقتصادی روز کشور در جلسه مشترک سه قوه اشاره کرد و ابراز داشت:‌ معضل اشتغال، بازار ارز،‌‌ تورم، مباحث بیمه‌ای‌ و ضرورت برقراری امنیت سرمایه‌گذاری و فراهم کردن بسترهای لازم آن در کشور از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

عباسی بررسی‌ رفتارهای آمریکا و کشورهای اروپایی را از دیگر محورهای این جلسه مشترک خواند و گفت:‌ بحث و تبادل نظر در مورد تحرکات جدید کشورهای اروپایی و آمریکا،‌ رفتارهای رژیم صهیونیستی در منطقه و سران رژیم سعودی نیز از جمله دیگر محورهای مهم جلسه مشترک سران سه قوه بود. 

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه جلسات مشترکی نظیر این به شفاف‌سازی امور در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند ابراز داشت: با جمع‌بندی‌ نتایج جلسه مشترک،‌ دولت می‌تواند در راستای رفع موانع موجود و ارائه لوایح مورد نیاز ارتباطات و تعاملات بسیار سازنده‌تری را با مجموعه مجلس برقرار کند.

وی بهبود روابط بین نمایندگان مجلس و هیئت وزیران را از دیگر برکات ایجاد همگرایی بین سه قوه اعلام کرد و افزود:‌ برگزاری جلسات مشترک بین سه قوه و اظهارنظر آزادانه در مورد نحوه عملکرد هرکدام از بخش‌ها می‌تواند در روند اصلاح امور و تأمین خواسته‌های مردم مؤثر واقع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع شعار راهبردی امسال مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ‌شعار حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی نیاز به برقراری تعامل و انسجام بین قوا دارد بنابراین جلسات مشترک سران سه‌ قوه برای تحقق این هدف بسیار ضروری است.

انتهای پیام/ ز

R7877/P41362/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌شود.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته گذشته کمیسیون تلفیق بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به اتمام رساند و گزارش آن برای ثبت پیشنهادات در سامانه بارگذاری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت ثبت پیشنهادات نمایندگان تا فردا (نهم اردیبهشت) به پایان می‌رسد، احتمالا مجلس از روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) و در دو شیفت کاری وارد بررسی جداول بودجه می‌شود. امیدواریم تا پایان هفته بررسی بخش دوم لایحه بودجه به اتمام برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید