Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به موضوع قطع بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: در 100 سال گذشته قانونی در این رابطه وجود نداشت که بنده در مجلس هشتم بیمه کارگران را نوشته و در واقع مسؤول طراحی بودم و خوشبختانه از این قانون دفاع شد و رای لازم جمع‌آوری و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت از لحاظ اقتصادی ضعیف بوده و ساخت و ساز مسکن وجود نداشت و علاوه بر آن، رکود بر بازار مسکن حاکم بود و کارگران ساختمانی بیکار بودند، تأمین اجتماعی آن را بهانه کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: در بودجه 97 مقرر شد که دولت مبلغ 50 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی را داده تا بیمه کارگران ساختمانی قطع نشود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیمه تمامی کارگران ساختمانی قطع نشده و بهانه برای قطع کردن آورده می‌شود، بیان کرد: در رابطه با قطع بیمه درمانی کارگران نیز مجلس، قانون را به تصویب رسانده اما دولت آن را اجرا نکرده است.

قاضی‌پور گفت: زمانی که خانه کارگری در اختیار دولت قرار می‌گیرد، باید بداند که اگر کارگران بدانند با این مسئله برخورد کرده و امسال مجلس مصوب کرد که دولت 50 هزار میلیارد تومان بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کرده تا بیمه کارگران ساختمانی تعطیل نشود، بنابراین در این رابطه، دولت مقصر است.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان

استاندار کردستان گفت: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است و پیگیری می‌کنیم تا این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عمده بار اصلی توسعه و پیشرفت استان بر دوش کارگران است و آنها چرخ اقتصادی کشور را به چرخش درمی‌آورند.

وی افزود: همواره مرهون کار و تلاش کارگران هستیم که بدون وجود آن‌ها کارها به پیش نمی‌رود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است که پیگیری می‌کنیم این امر محقق یابد.

زارعی‌کوشا بر حل مشکلات بیمه‌ای کارگران تاکید و تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم که سهمیه اختصاص یافته به بیمه کارگران در استان بیشتر شود و بخشی از مشکلات این قشر کاهش یابد.

ضرورت حمایت ویژه از کارگران در راستای رونق تولید

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم محقق خواهد شد که باید در این راستا از اقشاری همچون کارگران به صورت ویژه حمایت شود.

وی اضافه کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، معادن و مرز است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای واحدهای راکد در استان، گفت: باید در وقت پیری و بازنشستگی نیز کارگران را فراموش نکرد و آنها را در این دوران نیز به صورت ویژه حمایت کرد.

ماموستا رستمی افزود: با حمایت از کارگران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان باید اقتصاد کشور را تقویت و با رونق تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کد خبر 749385

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است