Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@10:05:21 GMT

جزئیات پذیرش نهایی داوطلبان کنکور دکتری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۳۸۳۸

جزئیات پذیرش نهایی داوطلبان کنکور دکتری اعلام شد

به گزارش پارس نیوز، 

گزینه نهایی داوطلبان در هر یک از کد رشته‌ محل‌های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 97 براساس شرایط خاصی صورت می‌پذیرد.

 

 براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته برحسب هر یک از شیوه‌های آموزشی ـ پژوهشی و پژوهش‌محور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید با توجه به نتایج درج شده در کارنامه از روز دوشنبه سوم اردیبهشت برای انتخاب رشته اقدام می‌کردند که این مهلت تا هشتم اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبانی که انتخاب رشته می‌کنند با توجه به نمره کل اکتسابی، کد رشته محل‌های انتخابی و حدنصاب تعیین شده از سوی موسسات و سایر ضوابط برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می‌شوند.

فردی که مجاز به انتخاب رشته شده باشد در صورت عدم دارا بودن حد نصاب نمره لازم که از سوی موسسات تعیین می‌شود برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی نخواهد شد.

عدم مراجعه برای مصاحبه به منزله انصراف از پذیرش بوده و امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه‌ها وجود ندارد.

شرط شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، درج کد رشته محل از سوی داوطلبان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حدنصاب کد رشته محل مورد تقاضا است.

گزینش نهایی هر یک از کد رشته‌ محل‌های آزمون از بین داوطلبانی صورت می‌گیرد که براساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده، کد رشته‌ محل‌های تحصیلی را انتخاب کرده باشند، حدنصاب نمره علمی لازم را در کد رشته محل‌های انتخابی کسب کرده و برای مرحله دوم از سوی سازمان سنجش معرفی شده باشند، در مرحله دوم در یک یا چند دانشگاه برای مصاحبه شرکت کرده باشند و پذیرش نهایی در هر کد رشته محل مطابق ظرفیت انجام می‌شود.

حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون که از سوی دانشگاه مربوط تعیین می‌شود را نیز دارا باشند.

برای رشته‌هایی که شیوه پذیرش آنها آموزشی ـ پژوهشی است براساس نمره کل حاصل از 50د رصد نمره آزمون کتبی متوسط و 50 درصد نمره مصاحبه و بررسی سوابق لحاظ می‌شود و برای رشته‌هایی که شیوه پژوهش آنها پژوهش محور است 30 درصد نمره آزمون کتبی و 70 درصد نمره مصاحبه و بررسی سوابق در نظر گرفته می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قانون دانشجو تحصیلات تکمیلی آموزش عالی مجلس شورای اسلامی مصاحبه سازمان سنجش سازمان سنجش آموزش کشور پارس مجلس پارس نیوز کنکور دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات

به گزارش صدای ایران از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.


وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.


وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

دیگر خبرها

  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳