Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@00:17:58 GMT

رئیسی: آمریکابه اسم‌مسیحیت به مردم ظلم می کند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۶۳۰۵

رئیسی: آمریکابه اسم‌مسیحیت به مردم ظلم می کند

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان گفت: پیام ادیان توحیدی برای انسان‌ها بندگی خداوند، دوری از طغیان، هواپرستی و حفظ ارزش‌های اخلاقی است. 

وی افزود:داعش و القاعده به نام اسلام جنایت می‌کنند، آمریکا و رژیم صهیونیستی هم به نام مسحیت و یهودیت به مردم ظلم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حقیقتاً نه داعش مسلمان، نه آمریکا مسیحی و نه رژیم صهیونیستی یهودی هستند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برای تعالی جامعه بشری خدا باید در متن زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها باشد و نتیجه حذف آموزه‌ها و دستورات الهی از زندگی بشر، خودخواهی، ظلم و بیداد است. 

وی تصریح کرد: مستکبران همیشه با سوء استفاده از جهل مردم بر مسند ظلم و زور سوار شده اند، آگاهی ملت‌ها از حقوق واقعی خود مهمترین راهکار برای مبارزه با استکبار و ظالمان است و علمای دینی نقش بسزایی در این روشنگری دارند. 

رئیسی بیان کرد: آنچه پهلوی‌ها در ایران، آتاتورک در ترکیه و کمونیست‌ها در شوروی سابق و تاتارستان دنبال می‌کردند، حذف خدا و معنویت از زندگی مردم بود. هیچ کدام موفق نشدند و دنباله روهای آن‌ها نیز توفیقی نخواهند یافت. خدا در متن زندگی انسان‌هاست و اساس عالم، بر غلبه حقانیت است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: اتحاد کشورها و ملت‌های مسلمان منطقه قطعاً باعث کوتاهی دست و ناامیدی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از این جغرافیا خواهد شد، تا هنگامی که این انسجام و اتحاد بین کشورهای منطقه وجود داشته باشد توطئه‌های استکبار مؤثر نخواهد بود. 

دوران جهان تک قطبی و سلطه آمریکا بر کشورها تمام  شده است 
در ادامه این دیدار اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان با تأکید بر اینکه ملت ایران و تاتارستان مردمانی دین مدار هستند، عنوان کرد: انسان بدون هدایت خداوند نمی‌تواند به هیچ سعادتی برسد.

وی عنوان کرد: حذف معنویت از زندگی انسان، مسیری به سوی جهنم است که متأسفانه کشورهای غربی گرفتار آن شده‌اند، ادیان اسلام و مسیحیت دو دین اصلی در تاتارستان هستند و مسلمانان و مسیحیان همزیستی مسالمت آمیزی با یکدیگر در این کشور دارند.

وی با بیان اینکه ما از این بابت که امروز غرب به نماد بی‌دینی تبدیل شده و آمریکا پرچم دار الحاد است متأسف هستیم تصریح کرد: امروز سیاست اصلی رسانه‌های غربی، ایران و روسیه هراسی است و با این دسیسه تلاش دارند نفوذ و تأثیر کلام این دو کشور را در جهان محدود کنند.

اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان اضافه کرد: دوران جهان تک قطبی و سلطه آمریکا بر کشورها تمام شده و امروز ملت‌ها هستند که برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند. امروز کشورهای قدرتمندی همچون ایران و روسیه انحصار آمریکا را در هم شکسته‌اند و این کشور در برابر این ضعف خود، چاره‌ای جز ایران و روسیه هراسی ندارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های آمریکا برای حفظ جایگاه خود در جهان، ایجاد اختلاف و تفرقه میان ایران و روسیه است که باید در مقابل این توطئه هشیار باشیم و با رأفت و دوستی پیوند میان خود را تحکیم و روابط خود را تعمیق بخشیم.

اسقف اعظم مسیحیان تاتارستان با بیان اینکه آمریکا از دوستی میان ایران و روسیه هراس دارد و با تحمیل فرهنگ خود، به دنبال ایجاد پایگاه‌ در میان ملت‌های منطقه است. گفت: باور به خدا و معاد دو اعتقاد عمیق و وجه مشترک در اسلام و مسیحیت هستند که منشأ بسیاری از آموزه‌های اخلاقی برای پیروان این دو دین است.

وی گفت: به هیچ عنوان گروه‌های تروریستی را با اسلام برابر نمی‌دانیم و معتقدیم یک مسلمان واقعی هیچگاه نمی‌تواند افراطی و ظالم باشد.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تأمین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسرائیل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 6094853

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد