Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:54:03 GMT

باید روستائیان مصرف آب را مدیریت کنند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۶۵۶۱

باید روستائیان مصرف آب را مدیریت کنند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ نوروز افروند گفت: ۱۴۳ روستا تحت پوشش این اداره قرار دارد، اما روستا‌هایی هم هستند که به صورت خودگردان توسط دهیاری اداره می‌شوند و شبکه در اختیار خودشان است.

وی افزود: این روستا‌ها هنوز حاضر نشده‌اند تحت پوشش قرارگیرند و پولی برای مصرف آب پرداخت کنند هرچند که ما در جهت بهداشتی بودن آب این روستا‌ها با آنان همکاری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چناران با بیان اینکه دولت در روستا‌ها به دنبال خدمت به مردم هست و به هزینه‌های بالای دولت در امور آب روستایی اشاره کرد و گفت: دولت متری ۱۲۰۰ تومان برای امور آب در روستا هزینه پرداخت می‌کند و سالیانه حدود یک میلیارد تومان هزینه راهبری شبکه‌ها در روستا‌ها می‌شود با این وجود دولت از کسانی که الگو مصرف را رعایت کنند متری ۲۰۰ تومان هزینه دریافت می‌کند.

افروند ادامه داد: هزینه‌های دریافتی از روستائیان در برابر هزینه‌های دولت بسیار ناچیز است، زیرا هدف دولت ارائه خدمات است و به سود فکر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خشکسالی جدی است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم، گفت: مصرف آب شرب در روستا‌های چناران غیر متعارف است و برای جلوگیری از قطع آب در تابستان روستائیان باید در مصرف خود صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام // م. ط  

مصرف آب شرب در روستا ها‌ی چناران از حد نصاب بالاتر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان