Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:55:37 GMT

۱۳۷ محموله کالای خارجی غیراستاندارد مرجوع شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۸۳۸۶

۱۳۷ محموله کالای خارجی غیراستاندارد مرجوع شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  محمدرحیم بهره‌مند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان بوشهر به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی کالا به کشور بررسی کیفیت و استاندارد کالا‌های ورودی از طریق این استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: یکی از وظایف اداره استاندارد، جلوگیری از ورود کالای بی‌کیفیت به کشور است که در این ارتباط کارشناسان و بازرسان استاندارد مستقر در گمرک‌ها برای تحقق این مهم فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌مند ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ از ورود ۱۰۴ محموله کالای خارجی غیراستاندارد به ارزش یک میلیون و ۹۳ هزار و ۶۰۵ دلار در گمرک‌های این ساتان جلوگیری شد که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۶ درصد رشد کرد.

وی یادآور شد: بیشتر کالا‌های مغایر با استاندارد در زمینه لوازم خانگی، اسباب‌بازی، پوشاک، مواد غذایی و لوازم خودرو ساخت کشور چین بودند.

بهره‌مند ادامه داد: وقتی کالایی در گمرک‌های رسمی کشور اظهار شده و مورد تایید استاندارد قرار می‌گیرد این به منزله انجام کنترل‌های فنی لازم روی آن است و با اطمینان خاطر به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

انتهای پیام/م

محموله های کالای خارجی به علت مغایر بودن با استانداردهای ملی مرجوع شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها