Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@00:43:52 GMT

عباس مگنوم درگذشت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۸۴۵۷

عباس مگنوم درگذشت

رکنا: عباس عطار عکاس ایرانی که مدتی رئیس آژانس عکس «مگنوم» بود، درگذشت.

سایت آژانس عکس مگنوم درپی درگذشت این عکاس مطرح تیتر صفحه اصلی خود را به او اختصاص داده و نوشته است «عکاسی که با نور می‌نوشت، در 74 سالگی در پاریس درگذشت».

«عباس عطار» که معمولاً فقط به همین نام «عباس» یا «عباس مگنوم» شناخته می‌شد، عکاس خبری ایرانی و از عکاسان مشهور آژانس عکس مگنوم بود که در 1944 به دنیا آمد، او در پاریس زندگی می‌کرد و شهرت خود را بیشتر مدیون عکاسی از جمهوری ساقط شده «بیافرا» (کشوری سابق در قاره آفریقا) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عکاسی از ویتنام و آفریقای جنوبی را هم در کارنامه‌اش دارد.

او از انقلاب اسلامی ایران نیز عکاسی و لحظات آن را ثبت کرد. از مشهورترین عکس‌هایی که این عکاس ایرانی در طول انقلاب گرفته، عکس‌های مربوط به پایین کشیدن مجسمه رضا و محمدرضا پهلوی از روی پایه‌های بتونی این مجسمه‌ها در تهران است.

عطار 10 ساله بود که به همراه خانواده‌اش از ایران مهاجرت کرد. او 14 سالگی در استقلال Esteghlal الجزایر اولین عکس‌هایش را گرفت و در 26 سالگی عکس‌های او در مجلات جهان به چاپ رسید. در سال 1961 به آژانس عکس معروف «مگنوم» پیوست. این آژانس توسط عکاس مشهور فرانسوی «هنری کارتیه برسون» به همراه «رابرت کاپا» و تعدادی از عکاسان جنگ تشکیل شده است.

عباس عطار در 54 سالگی (از 1998 تا 2001) رئیس دوره‌ای این آژانس عکس شد. یک سال پیش از این موضوع او به ایران بازگشت تا تصویر دیگری از تهران بعد از انقلاب ثبت کند. تا به حال 11 جلد کتاب از او به چاپ رسیده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران استقلال Esteghlal عباس عطار عباس مگنوم عکس ایران فیلم حوادث تهران قتل پدر اخبار تهران زن دستگیر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اظهار نظر رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا که اتهامات بسیار جدی را علیه وادا در ارتباط با پرونده ۲۳ شناگر چینی وارد کرده، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بیانیه ای منتشر و در اختیار رسانه ها قرار داد.

وادا در بیانیه خود تاکید می کند: اتهامات آقای تیگارت انگیزه سیاسی دارد و با هدف تضعیف فعالیت این نهاد بین المللی برای محافظت از ورزش پاک در سراسر جهان ارائه شده و تاکید می کند که نظرات وی مضر و بدون هیچ گونه مدرکی ارائه شده است.

آژانس مبارزه با دوپینگ چین در سال ۲۰۲۱، ۲۳ شناگر را که نمونه آنها مثبت بوده بدون در نظر گرفتن محرومیت، از اتهام دوپینگ مبرا دانسته و دلیل مثبت شدن نمونه آنان را آلودگی محیطی اعلام کرد. پس از آن وادا به پرونده ورود کرد و پس از بررسی توسط پژوهشگران مختلف بین المللی در حوزه دوپینگ وادا تصمیم چین را پذیرفت . پس از مشخص شدن تصمیم وادا آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا مدعی تبانی وادا و چین گردیده و اتهامات سنگینی را به مسئولین وادا وارد کرد. اما از اوایل سال ۲۰۲۳ به گفته مسئولین وادا چندین بار از آمریکا خواسته اند که مدارک خود را در این خصوص ارایه نمایند ولی تا کنون هیچ مدرکی ارایه نشده است.

در انتهای این بیانیه آماده است : لازم به ذکر است که به دنبال ادعاهای آقای تایگارت، وادا چاره ای جز ارجاع این موضوع به مشاور حقوقی خود برای اقدامات بیشتر ندارد.

کد خبر 6087457

دیگر خبرها

  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)