Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته اعتبار بخشی کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های آموزشی را نهایی کردیم و در این هفته اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی به آن‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری امروز پنجشنبه که به مناسبت آغاز هفته آموزش و همزمان با برگزاری آزمون دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهارکرد: اکنون 5 دانشگاه را به این نرم افزار وصل می‌کنیم و امیدواریم که در مهر ماه امسال یک جنب و جوش وسیع را در دانشگاه‌ها ببینیم و دانشجویان بتوانند از دروس دانشگاه‌های مختلف کشور در سایت دانشگاه مجازی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک ارتقاء بسیار بزرگ در حوزه آموزش پزشکی است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای امسال، برنامه توسعه پنج ساله را در بسیاری از رشته‌های تخصصی و عمومی نهایی و اجرایی می‌کنند.

لاریجانی درباره برنامه معاونت آموزشی در مورد دکتری تخصصی Ph.D گفت: در این خصوص نیز کارهای زیربنایی را در دست اقدام داریم که البته مشکل‌تر از کارهای رشته‌های بالینی است، زیرا با توسعه علم و نقشه علمی کشور ارتباط وسیعی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در همین هفته، ماموریت‌های جدیدی در کنار ماموریت‌های قبلی به دانشگاه‌ها سپرده می‌شود و دانشگاه‌ها در حوزه پزشکی به غیر از این که فعالیت‌های عمومی خود را انجام می‌دهند، ماموریت‌های جدیدی را نیز دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها از یکی دو سال گذشته ماموریت‌گرایی را به نوعی تجربه کرده‌اند و این باعث شده که بتوانند نقش‌های ملی بزرگی را ایفا کنند. این ماموریت‌ها، ماموریت‌هایی است که دانشگاه‌ها به نیابت از وزارت بهداشت انجام می‌دهند لذا تاثیر و تاثر دانشگاه‌ها ملی و بزرگ می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر اهمیت ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها، نکته‌ای است که مقام معظم رهبری در ملاقاتی که با روسای دانشگاه‌ها داشتند، نسبت به آن تاکید کردند. یکی دیگر از نکات مورد تاکید ایشان، بحث آمایش سرزمینی بود که در حوزه وزارت بهداشت پیش می‌رود و کار بسیار خوبی است که خوشبختانه امروز محور توسعه آمایشی در دانشگاه‌ها است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: اکنون نیز حتی مجوز برخی رشته‌های تخصصی را در مناطق مختلف به صورت آمایشی صادر می‌کنیم.

لاریجانی درباره اعتباربخشی بیمارستان‌ها، بیان کرد: کاری که ما امسال در مورد اعتباربخشی انجام می‌دهیم، جاهایی هستند که به آن‌ها اخطار دادیم و از آن‌ها خواستیم که مجدد اعتباربخشی شوند و آن‌ها در سال جاری با برنامه روشنی در یک بازه زمانی مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد