Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:00:06 GMT

در اجرای طرح سامانه گرمسیری به کرمانشاه ظلم شده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۵۹۹۲۰

در اجرای طرح سامانه گرمسیری به کرمانشاه ظلم شده است

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سامانه گرمسیری ظلم مضاعفی به کرمانشاه شده است، گفت: از سامانه گرمسیری تامین آب مورد نیاز صنایع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را هم می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرهاد تجری در شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در سامانه گرمسیری سهم استان کرمانشاه 55 درصد و سهم ایلام 45 درصد است و این در حالی است که در کرمانشاه اراضی با قابلیت زراعی بسیار بالاتری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این نماینده، بخشی از این سهم 55 درصدی نیز آب‌های سرزمینی خود استان کرمانشاه است که به عنوان سامانه گرمسیری به کرمانشاه داده می شود.

تجری ادامه داد: اگر فکری به حال سهم کرمانشاه از سامانه گرمسیری نشود این مشکل در آینده به یک بحران اجتماعی تبدیل خواهد شد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مشکل دیگر این است که ما برای نگهداری همین سهم 55 درصدی نیازمند 300 میلیون مترمکعب مخزن سد هستیم، در حالیکه ظرفیت کنونی ما 80 میلیون مترمکعب است و نیازمند افزایش ظرفیت برای همین سهم 55 درصدی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تخصیص آب برای بخش صنعت از محل سامانه گرمسیری را خواسته مهم دیگر برشمرد و عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در زمان راه اندازی به حجم زیادی آب برای صنایع نیاز دارد که باید به فکر تامین آن باشیم.

در ادامه احمد صفری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز خواستار تسریع در اجرای سامانه سردسیری شد و افزود: این پروژه تاثیر بسزایی در آبی کردن اراضی دیم استان و افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد.

وی یادآوری کرد: خواسته دیگر ما نیز اجرایی شدن سد "بیستون" برای تامین آب مورد نیاز صنایع محدوده بیستون و شهرک‌های صنعتی اطراف این منطقه است.

صفری بر لزوم اجرایی شدن سد "پاتاق" نیز تاکید کرد و ادامه داد: طرح آبرسانی بلندمدت شهرهای کرمانشاه، پاوه، سنقر و ... نیز باید هرچه زودتر اجرا شود تا مردم در فصل گرما با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

وی همچنین خواستار حمایت‌های ویژه وزارت نیرو برای اجرای طرح توسعه نیروگاه "زاگرس" شد.

 علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه نیز از خسارت 400 میلیارد تومانی زلزله به صنعت آب و 85 میلیارد تومانی به صنعت برق یاد کرد و گفت: برای جبران آن و ادامه ارائه خدمات به زلزله زدگان نیازمند حمایت وزارت نیرو هستیم.

وی تصریح کرد: در مناطق زلزله زده با افزایش مصرف انرژی خصوصا سه برابر شدن مصرف برق در زمستان مواجه بودیم و نزدیک به هشت هزار انشعاب برق و هشت هزار علمک شیر آب برای این مناطق ایجاد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه خواسته دیگر خود را کمک به کاهش تنش آبی شهرهای کرمانشاه خصوصا شهرستان‌های شرقی اعلام کرد.

تخت شاهی تصریح کرد: مشکل دیگر ما وجود انشعابات غیرمجاز زیاد در حوزه آب و برق است که مقابله با آن نیازمند پای کار بودن همه دستگاه‌ها است.

محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا رییس دانشگاه رازی هم خواستاری راه‌اندازی پژوهشکده "سازگاری با کم آبی" در کرمانشاه شد و گفت: ما ظرفیت‌های خوبی برای ورود به این حوزه داریم.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد. 

حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه های غیرمجاز در استان، اظهارکرد: باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی رویه آبهای زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه ای باید تلاش های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامدهای منفی حفرچاه های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع  از اقدامات شرکت آب منطقه ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه هایی خواهد بود که احتمال برداشت های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستانها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز  نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • ورود سامانه‌ ناپایدار به کرمانشاه
  • ورود سامانه ناپایدار به استان کرمانشاه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه