Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:44:21 GMT

جدال برای نایب قهرمانی در شب سی ام لیگ فوتبال

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۱۱۸۹

جدال برای نایب قهرمانی در شب سی ام لیگ فوتبال

تهران- ایرنا- پس از قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس و سقوط تیم های فوتبال مشکی پوشان و نفت تهران به لیگ یک، رقابت شدید ذوب آهن، استقلال تهران و سایپا برای کسب عنوان نایب قهرمانی، حساسیت هفته سی ام و پایانی لیگ برتر را به اوج خود رسانده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پرونده هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال فردا - جمعه - بسته می شود تا تیم نایب قهرمان همراه با پرسپولیس سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سرخ پوشان پایتخت پس از دیدار با سپیدرود رشت در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی را برپا خواهند کرد تا به صورت رسمی جام قهرمانی را کاپیتان پرسپولیس و اعضای این تیم بالای سر برند.
اما همچنان تنور لیگ داغ است و تب و تاب رسیدن به نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیا سبب شده است در حساس ترین این دیدارها، استقلال تهران در اصفهان میهمان سپاهان شود، نفت تهران نیز از ذوب آهن اصفهان میزبانی می کند و پیکان و سایپا نیز شهرآورد خودروسازها را برگزار می کنند. این در حالی است که تیم مشکی پوشان خراسان نخستین تیم سقوط کننده این دوره از رقابت های لیگ برتر به لیگ دسته یک بود تا پس از گذشت فصلی پر افت و خیز و تعویض چند مربی و سرمربی، سرانجام دوای درد این تیم خصوصی، سقوط باشد.
همچنین تیم نفت تهران که قهرمانی جام حذفی و حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد و در همین چند سال پیش در کورس قهرمانی با سایر رقبای لیگ برتری خود بود، حالا باید در لیگ یک آزادگان به حیات فوتبالی خود ادامه دهد.

**نفت تهران - ذوب آهن اصفهان
نفت تهران تیمی است که زمانی بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، وحید امیری و مجتبی حق دوست در آن بازی می کردند؛ اما در این دوره از رقابت های لیگ حضور سه سرمربی را تجربه کرد تا پس از قطع همکاری «حمید درخشان» و «علی کریمی» سرانجام «هومن افاضلی» سکان هدایت زرد پوشان تهرانی را برعهده بگیرد و سرانجام هم به لیگ دسته یک سقوط کند. در طرف مقابل، شاگردان «امیر قلعه نوعی» سرمربی تیم ذوب آهن که هم اکنون با 52 امتیاز جایگاه دوم جدول رده بندی را در اختیار دارند، می توانند با پیروزی مقابل تیم شکننده نفت، نایب قهرمان این دوره از رقابت های لیگ برتر فوتبال شوند تا بار دیگر طعم آسیایی شدن را بچشند.

**سپاهان - استقلال تهران
اگر بگوییم بدترین سپاهان اداور تاریخی این باشگاه در لیگ هفدهم حاضر است، بیراه نگفته ایم. تیمی که با پنج دوره قهرمانی در رقابت های لیگ برتر فوتبال، سه قهرمانی پیاپی، حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و تنها تیم ایرانی راه یافته به جام باشگاه های جهان، لقب پرافتخارترین تیم ادوار لیگ برتر فوتبال ایران را یدک می کشد، هم اکنون جایگاهی بهتر از چهاردهمی در جدول رده بندی لیگ ندارد. البته زرد پوشان اصفهانی حتی اگر مقابل استقلال نتیجه را واگذار کنند، باز هم در لیگ برتر ماندگار خواهند شد. اما آبی پوشان تهرانی امیدوارند پس از درخششی که در هفته بیست و نهم این مسابقات مقابل پیکان داشتند و 10 نفره، شاگردان «مجید جلالی» را شکست دادند، مقابل نماینده اصفهان هم به پیروزی برسند تا شاید با لغزش ذوب آهن نایب قهرمان شوند. زیرا آنها باید امیدوار باشند که تیم ذوب آهن مقابل حریف خود نفت تهران، پیروز نشود تا استقلالی ها به این مهم دست یابند. البته آبی پوشان همچنان فرصت رسیدن به جام در فینال جام حذفی با غلبه بر تیم خونه به خونه بابل را دارند.

**پیکان - سایپا
تیم پیکان قطعا شانسی برای کسب سهمیه آسیا ندارد. البته این تیم خودروساز با توجه به استفاده از بازیکنان جوان در هفدهمین دوره لیگ برتر، نمایش قابل قبولی ارائه کرد تا اهمیت آکادمی و تیم های پایه را به رخ دیگر باشگاه های حاضر در لیگ برتر بکشد.
اما شاگردان «علی دایی» سرمربی تیم سایپا نه تنها در این دوره موفق ظاهر شدند که بازیکنان جوان و با استعدادی مانند «مهدی ترابی» را به تیم ملی معرفی کردند و هم اکنون با 51 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارند. این در حالی است که شرایط تیم سایپا برای رسیدن به جایگاه دوم جدول کمی سخت است. زیرا باید هر دو تیم ذوب آهن و استقلال تهران مقابل حریفان خود پیروزی نشوند و تیم سایپا نیز حتما پیکان را شکست دهد که شاید فراهم شدن چنین شرایطی کمی سخت و دور از ذهن باشد.
تیم های پارس جنوبی جم، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، گسترش فولاد تبریز، پدیده خراسان، تراکتورسازی تبریز، سپیدرود رشت و استقلال خوزستان نیز به ترتیب در جایگاه ششم تا سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند تا فقط با انگیزه به پایان رساندن لیگ به مصاف حریفان خود بروند.
برنامه دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر به این شرح است:

**جمعه 7 اردیبهشت ماه ساعت 17
فولاد مبارکه سپاهان - استقلال تهران ورزشگاه نقش جهان اصفهان
گسترش فولاد تبریز - پدیده خراسان ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز ورزشگاه غدیر اهواز
پیکان تهران - سایپا تهران ورزشگاه شهدا شهر قدس
نفت تهران - ذوب آهن اصفهان ورزشگاه تختی تهران
سیاه جامگان مشهد - پارس جنوبی جم ورزشگاه ثامن مشهد

**جمعه 7 اردیبهشت ماه ساعت 19 و 15 دقیقه
صنعت نفت آبادان - استقلال خوزستان ورزشگاه تختی آبادان
پرسپولیس - سپیدرود رشت ورزشگاه آزادی

همچنین جدول رده بندی لیگ برتر به این شرح است:
1- پرسپولیس 61 امتیاز
2- ذوب آهن اصفهان 52 امتیاز
3- استقلال تهران 51 امتیاز
4- سایپا تهران 51 امتیاز
5- پیکان 45 امتیاز
6-پارس جنوبی جم 44 امتیاز
7- فولاد خوزستان 44 امتیاز
8- صنعت نفت آبادان 39 امتیاز
9- گسترش فولاد تبریز 36 امتیاز
10-پدیده خراسان 32 امتیاز
11- تراکتورسازی تبریز 31 امتیاز
12- سپیدرود رشت 30 امتیاز
13- استقلال خوزستان 30 امتیاز
14- سپاهان 29 امتیاز
15- نفت تهران 24 امتیاز
16- مشکی پوشان خراسان 15 امتیاز
ورزشی**9029**1368** 1776

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال ليگ برتر هفته سي ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند، به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند، تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

دیگر خبرها

  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • شاهکار واردی: دبل برای قهرمانی لستر
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • به دنبال نایب‌ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال با والنسیا
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد