Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زندان‌ها به تشریح آخرین وضعیت حمید بقایی در زندان پرداخت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در حاشیه برنامه قدردانی از دانش آموزان و دانشجویان کوشا فرزندان مددجویان در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم اظهار کرد: هر فردی که داخل زندان می‌شود فرقی ندارد متهم یا مجرم یا محکوم؛ حفاظت از جان او وظیفه انسانی ماست که این وظیفه را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: کسانی که مقررات زندان را رعایت نکنند و بخواهند چیزی نخورند، این اعتصاب غذا ممنوع است و با در پیش گرفتن روش‌هایی با کمک روانشناسان، تلاش داریم تا این افراد جان خود را به خطر نیندازند. به دلیل نخوردن غذا وضعیت جسمانی بقایی دچار مشکل شد و وی برای مراقبت‌های بیشتر و به دلیل نگاه انسانی سازمان زندان‌ها، به بیمارستان اعزام شد.

وی ادامه داد: طبق گزارشی که به ما دادند ایشان مشکلی ندارد.

رئیس سازمان زندان‌ها یکی از وظایف سازمان زندان‌ها را در کنار رسیدگی به امور زندانیان و بحث حرفه آموزی آنان، کمک به خانواده شان، عنوان و اظهار کرد: خانواده زندانیان نقشی در ارتکاب جرم نداشته‌اند، اما خود قربانی جرم هستند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند آسیب‌هایی می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر آموزش مهارت‌های زندگی روش‌هایی برای جلوگیری از طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده و ٦ هزار فرزند زندانی پارسال که ترک تحصیل کرده بودند با کمک سازمان زندان‌ها و حمایت آموزش پرورش تحت آموزش قرار گرفته و به مدارس بازگردانده شدند.

جهانگیر از توانمندسازی ٢٥٠٠ همسر زندانی در سال گذشته خبر داد و گفت: همسران زندانی را هم مورد توجه قرار دادیم و ٢٥٠٠ نَفَر از آنان را توانمندسازی کردیم تا زندگی شان را خود اداره کنند. تفاهم نامه‌ای هم با کمیته امداد به همین منظور امضا کردیم؛ همچنین زندانیان را در کلاس حرفه آموزی شرکت دادیم و تلاش این است زندانی بعد از آزادی به زندگی شرافتمندانه برگردد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه سعید مرتضوی به دلیل نوع جرمش باید در ندامتگاه بزرگ تحمل حبس می‌کرد نه اوین که برای بازداشتی‌های موقت است، گفت: تقسیم کردن زندانیان از وظایف سازمان زندان هاست و مشکلی از این حیث که ایشان در اوین زندانی شود، وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در طول ۳ سال گذشته، کمک‌های خیران به جشن‌های‌گلریزان افزایش ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: از محل کمک‌های‌مردمی جمع‌آوری شده پارسال ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جشن‌های‌گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت‌ماه از زندان آزاد شود و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان هم خواست تا اقدامات خود را درزمینه حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده‌های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در جشن‌گلریزان امسال خیران در میاندوآب مبلغ ۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز کردند.

همچنین شاکیان نیک سیرت هم به میزان ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در ماه‌رمضان از حق خود گذشت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت