Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:28:00 GMT

67 هزار فرزند شهید و ایثارگر جویای کار هستند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۳۴۱۲

67 هزار فرزند شهید و ایثارگر جویای کار هستند

مشهد- ایرنا- معاون تعاون و رفاه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 67 هزار نفر از افراد زیر پوشش این نهاد جویای کار هستند که 9 هزار نفر آنان را فرزندان شهیدان تشکیل می دهند.

مهدی ایزدی روز پنجشنبه در حاشیه همایش آموزشی تجلیلی مددکاران و مشاوران بنیاد شهید کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بقیه این افراد فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و بطور محدودی خود جانبازان و همسران شهدا، آزادگان، خواهران و برادران شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: موضوع اشتغال مساله ای جاری است و افرادی که هم اینک از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران جویای کار هستند یا به تازگی دانش آموخته و یا به سن اشتغال وارد شده اند چنانچه پارسال تعداد فرزندان شهید جویای کار در کشور هشت هزار نفر بود.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استخدام این عزیزان در قالب سهم 25 درصدی ایثارگران در قانون استخدام دستگاههای دولتی، جذب در شرکتها و دستگاههای غیردولتی، فراگیری آموزشهای فنی حرفه ای، مهارتهای شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید انجام شده است.
وی به گذشت دو سال از افتتاح صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اشاره و بیان کرد: پارسال هزار و 650 میلیارد ریال برای ایجاد شغل ایثارگران پرداخت شد. امسال نیز پیش بینی می شود صندوق دو هزار میلیارد ریال پرداخت کند. پارسال شش هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از طریق تسهیلات اعطایی همین صندوق مشغول کار شدند.
ایزدی افزود: پیگیر هستیم از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بخشی از بودجه ای که در صندوق توسعه ملی برای اشتغال مصوب شده به منظور اشتغال ایثارگران جذب شود.
همایش آموزشی یک روزه مددکاران اجتماعی بنیاد شهید با حضور 600 مددکار و مشاور این نهاد در مشهد برگزار شد.
3221/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بنياد شهيد اشتغال همايش مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان