Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@12:02:59 GMT

بالا رفتن سن ازدواج نیازمند کار کارشناسی در استان است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۶۷۷۴

بالا رفتن سن ازدواج نیازمند کار کارشناسی در استان است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در استان یزد در سال های اخیر و لزوم کار کارشناسی برای رفع دغدغه های جوانان اظهار داشت : ماموریت ثبت احوال صرفا انتشار آمار رویدادهای حیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان یزد، محمدعلی مکرمی مدیر کل ثبت احوال استان یزد در دیدار با حجت الاسلام حسینی کوهستانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت : در مورد کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق ، تحلیل های کارشناسان بیانگر اینست که علاوه بر تغییر سبک زندگی ، جمعیت زیاد جوانان متولد دهه 60 که در دهه 80 آمار ازدواج را افزایش داد در سالهای دهه 90 با کاهش جمعیت در سن ازدواج آمار این سنت الهی نیز سیر نزولی داشته و طبیعتا افزایش ازدواج ، در سالهای بعد طلاق های بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل ثبت احوال استان در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب نام های نیک برای نوزادان در استان یزد را نشانگر فهم بالا و درک عمیق مردم از آموزه های دینی دانست و گفت : انسان با القاب و نامی که بر وی میگذارند همانند سازی می کند و یکی از ریشه های دوست داشتن خود در زمان کودکی اینگونه شکل می گیرد ، بدیهی است شخصی که خود را دوست نداشته باشد نخواهد توانست زندگی و تعاملات اجتماعی متعادلی داشته باشد .

 

مکرمی افزود : با توجه به گرایشات بالای مذهبی مردم دارالعباده ، سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از ارکان فرهنگی استان می تواند از طریق منابر در فرهنگ سازی انتخاب نام موثر باشد .

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به لزوم استفاده دستگاه ها از داده های تولید شده در ثبت احوال اظهار داشت : یکی از کارهای موثر ثبت احوال برای هدفمند کردن برگزیدن نام نوزادان این بوده که فضای روشنی برای انتخاب نام های اسلامی و ایرانی فراهم آورده بطوریکه انتخاب اسامی خارجی ممنوع شده است .

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی با تاکید بر اینکه نام بعنوان بخشی از هویت هر انسانی بایستی سبب غرور شخص شود نه شرمساری افزود : دستگاهها و نهادهایی که به مقوله فرهنگ سازی نامگزینی می پردازند باید هدایت کننده مردم باشند بطوریکه نامهائی برای نوزادان انتخاب شود که اعتماد به نفس را در آنها بوجود بیاورد .

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد : مسائل جوانان بخصوص در زمینه ازدواج در شورا مطرح و تحلیل می شود و آمار ارائه شده نشان می دهد رفع مشکلات مربوط به ازدواج جوانان عزم جدی و مدیریت جهادی مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان را می طلبد .

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن مجلس قرآن کریم دولت حسن روحانی دکترین مهدویت همایش دکترین مهدویت قرآن یک کتاب یک امت آذربایجان شرقی مدیر کل ثبت احوال استان یزد بالارفتن سن ازدواج شبستان یزد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس در حالی با برد آلومینیوم و شکست تیم میهمان به پایان رسید که روی صحنه گل اول پرسپولیس اعتراض زیادی از سوی اراکی‌ها وجود داشت.

در این صحنه اوستون اورونوف برخوردی با ایمان موسوی بازیکن آلومینیوم داشت و باعث سرنگونی او شد  اما داور بدون سوت از این صحنه گذشت و خطا نگرفت.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه می‌خوانید:

✅ محمدرضا ابوالفضلی: اینگونه برخوردها یک جدال طبیعی در فوتبال هست. نیروی وارد شده غیر طبیعی و در حدی نیست که داور مُجاب به اعلام خطا شود. اگر خوب دقت کنیم متوجه نزدیکی صحنه به داورِ چهارم و اشراف کامل وی به موقعیت می‌شویم چراکه ایشان نیز در حال انتقال اطلاعاتِ صحیح، نسبت به عدم وقوع خطا، به داور بازی است. با این‌ تفاسیر هیچگونه خطایی رُخ نداده و ادامه بازی تصمیم صحیحی بود که توسط داور گرفته شد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پرسپولیس با دست بازیکن حریف را شارژ کرد و داور باید خطا اعلام می‌کرد.

❌ تورج حق‌وردی: بازیکن پرسپولیس، بازیکن حریف را هُل داد و مرتکب خطا شد.

بروزرسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است