Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@10:53:49 GMT

اشغالگری اسرائیل عامل همه کشمکش ها است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۸۰۶۰

به گزارش جهان نيوز، نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع وضعیت در خاورمیانه و مسئله فلسطین با تمرکز بر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه هفتم اردیبهشت 97 برگزار شد.

غلامعلی خوشرو نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این نشست، اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل را عامل اصلی و مرکزی همه کشمکش ها و منازعات در خاورمیانه خواند و با اشاره به استمرار سیاستهای تجاوزکارانه، توسعه طلبانه و آپارتاید این رژیم اظهار داشت: نمایش سیاسی آمریکا و رژیم اسرائیل نمی تواند سیاستهای تجاوزکارانه این رژیم نسبت به همسایگان را که منبع اصلی تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه است بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوشرو با اشاره به استمرار اشغالگری در سرزمین فلسطین و بخشهایی از خاک سوریه در جولان از سوی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اخیرا وزیر همکاریهای بین المللی این رژیم اعتراف کرده است که بیش از 100 بار حمله هوایی به سوریه و لبنان انجام داده است که این اقدامات تجاوزکارانه و ناقض قوانین بین المللی با هدف حمایت از گروههای تروریستی صورت می گیرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل، اسرائیل را رژیم سرکش خواند و با اشاره به جنایات اخیر این رژیم در نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان فلسطینی شد، این جنایت را اقدام برنامه ریزی شده از قبل برشمرد و افزود: کشورهایی که از اسرائیل حمایت می کنند دستشان به خون مردم فلسطین آغشته است.
به گزارش فارس، نماینده دائم ایران تصمیم غیرقانونی آمریکا در اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت را نقض صریح قوانین بین المللی و قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل خواند و تاکید کرد: این اقدام بی تردید به تشدید وضعیت منجر خواهد شد.

خوشرو تاکید کرد: اگر شورای امنیت در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه جدی است باید به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه داده شود.

نماینده دائم کشورمان ضمن اعلام همسبتگی قوی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، بر حمایت از حقوق قانونی و تجزیه ناپذیر ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و برخورداری از آزادی در کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف  تاکید کرد.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم

همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دانشجویان دانشگاه ایتالیایی بولونیا برای اعلام همبستگی خود با فلسطین چادر زده و تحصن کردند.

براساس گزارش القدس العربی، رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند که دانشجویان ایتالیایی به جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های برجسته آمریکا راه اندازی شده بود، پیوستند.

دانشجویان دانشگاه بولونیا حدود ۲۰ چادر را در میدان اسکارولی، مقابل دفتر مرکزی دانشگاه برپا کردند. آنها با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و بنری با مضمون «قیام دانشجویی»، از بقیه دانشگاه‌های ایتالیا برای پیوستن به جنبش دعوت کردند.

ایتالیا اخیرا شاهد تظاهرات دانشجویان در شهر‌های مختلف بود که از دانشگاه‌هایشان خواستند تا توافق‌نامه‌های همکاری دانشگاهی با رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در ۱۸ آوریل، دانشجویان و دانشگاهیان که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم می‌کردند، در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصن کردند و از دولت بایدن خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های صهیونیستی متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌های حامی از اشغال سرزمین‌های فلسطینی پس بگیرد. 

با دخالت نیرو‌های پلیس و دستگیری هزاران معترض در دانشگاه‌های آمریکا، وضعیت خشم از رژیم صهیونیستی گسترش یافت و تظاهرات به دانشگاه‌های کشور‌هایی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان، کانادا و هند سرایت کرد که همگی شاهد تظاهرات در حمایت از همتایان خود در دانشگاه‌های آمریکایی، و خواستار توقف جنگ در غزه و تحریم شرکت‌های عرضه کننده سلاح به اسرائیل هستند.

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است، بر جای گذاشته است.

 اسرائیل با وجود صدور قطعنامه آتش بس فوری توسط شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل کشی، به جنگ خود ادامه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت